Fandom

Sferopedia

Saurial

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Saurials.jpg

Sauriale

Sauriale (ang. Saurials) to gadzie humanoidy zamieszkujące alternatywny plan materialny, do Faerunu przybyły poprzez portale do Ukrytej Doliny. Wyglądem przypominają jaszczuroludzi z cechami dinozaurów, jednak w przeciwieństwie do nich mają skłonności ku dobru. Bóstwem sauriali jest Poszukiwacz Wyvernspur.

W Faerunie znane są tylko cztery rodzaje sauriali, możliwe jednak że w przyszłości przez portale z ich ojczyzny przejdą kolejne rodzaje tej rasy.

Społeczeństwo saurialiEdytuj

Sauriale Faerûnu zrzeszyły się razem w grupę znaną jako plemię Zaginionej Doliny, które oryginalnie składało się z 110 dorosłych sauriali — głównie ponieważ Moander zabijał młode z plemienia. W latach od ich wyzwolenia sauriale wyprodukowały wiele nowych piskląt i plemię liczy teraz 485 osobników, 104 z nich jest oryginalnymi członkami. Liderem plemienia Zaginionej Doliny jest Grypht (ND rogatogłowy saurial czarodziej 15), który posiada trzech praktykantów (ND saurial czarodziej 3). Duchowymi liderami społeczności są Słodkiliść (NG ostrzoplecy saurial kapłan 9 Chauntei), Miedziokwiat (CD płetwogłowy saurial kapłan 5 Poszukiwacza Wyvernspur), i ich ośmiu akolitów (ND lub CD saurial kapłan 2 Chauntei lub Poszukiwacza Wyvernspur). W typowej saurialskiej wiosce, każdy członek plemienia uczy się umiejętności która mu odpowiada, takiej jak kowalstwo, tkactwo, rolnictwo, polowanie, stolarstwo, kamieniarstwo lub podobnej. Sauriale preferują budowanie jednorodzinnych kamiennych mieszkań, chociaż są znane z życia w pokrytych strzechą hat jeśli brakuje materiału lub czasu. Saurialska wioska często zawiera więcej niż jedną podrasę, i jej członkowie traktują się nawzajem jako równych i cenią unikalne wkłady innych w społeczność. Różne podrasy nie mogą się krzyżować, więc członkowie danego saurialskiego domostwa są normalnie wszystkie tej samej podrasy. Płetwogłowi są najpowszechniejszymi saurialami. Ostrzoplecy i rogatogłowi wymagają więcej jedzenia niż inne podrasy, więc celowo utrzymują swoją liczebność niską by uniknąć wyczerpania się zasobów wioski.

KomunikacjaEdytuj

Sauriale mówią smoczym, lecz ich głosy są zbyt wysokie by usłyszeli je humanoidzi, podczas odczuwania emocji wydzielają jednak charakterystyczne zapachy, których siła zależna jest od ich natężenia, tak więc po pewnym czasie kontaktu każdy może mniej więcej zrozumieć nastroje sauriali, które prezentuje poniższy spis. Smoki i istoty baśniowe doskonale słyszą sauriale (choć te drugie nie rozumieją smoczego), lecz wszystkie ogólnie rozumieją znaczenie ich zapachu, który zastępuje im część słów. Oczywiście same sauriale rozumieją smoczy, ale nie są w stanie mówić w nim zbyt zrozumiale, lecz potrafią się go dobrze nauczyć podobnie jak innych języków. Sauriale potrafią zapisywać dźwięki używając kresek i kropek, lecz przydaje im się to jedynie w magii i dokumentowaniu ważnych wydarzeń.

Zapach/EmocjaEdytuj

  • Pieczony chleb - złość
  • Siarka - dezorientacja
  • Szynka - zdenerwowanie lub zmartwienie
  • Wiciokrzew - czułość
  • Cytryny - przyjemność lub szczęście
  • Róże - smutek
  • Smoła - zwycięstwo
  • Fiołki - niebezpieczeństwo lub strach
  • Dym drewna - wiara lub oddanie

LataczEdytuj

Latacze (ang. Flyers) są najgłośniejszymi i najbardziej nerwowymi z sauriali, i członkowie innych ras często uznają je nieco irytującymi. Kochają plotkować i lubią spędzać czas z ludźmi którzy są zainteresowani ich słuchać. Ze względu na swoje skrzydła, latacz ma trudność w noszeniu normalnego odzienia, zbroi lub nawet plecaka. A zatem ich rynsztunek jest zazwyczaj wykonany na zamówienie. Latacze często działają jako zwiadowcy i posłańcy w społeczeństwie sauriali, chociaż kilku ważnych bohaterów sauriali było lataczami. Ci którzy stali się poszukiwaczami przygód często robią to z przypadku lub konieczności, jako że są często umieszczane w swoich rolach w społeczeństwie w trosce o bezpieczeństwo. Latacze mówią smoczym. Rozumieją (lecz nimi nie mówią) wspólny, elfi, leśny i niebiański.

OstrzoplecyEdytuj

Ostrzoplecy (ang. Bladebacks) są najbardziej bezpośrednią i ufną z podras sauriali. Wysoce społeczne, dobrze się dogadują z wszystkimi rodzajami sauriali, i nawet z stworzeniami spoza Zaginionej Doliny. Nieskorzy do gniewu, ostrzoplecy ciężko pracują by zrozumieć motywy innych, lecz są porywcze gdy zostaną doprowadzone do punktu agresji. Ostrzoplecy często stają się liderami wiosek lub doradcami rządzących. Jak większość sauriali, ostrzoplecy poszukiwacze przygód są często motywowani ciekawością świata dookoła nich. Jednak ich ufna i otwarta natura czasami wpędza je w kłopoty z których mogą uciec jedynie poprzez użycie siły. Ostrzoplecy mówią smoczym. Rozumieją (lecz nimi nie mówią) wspólny, elfi, leśny i niebiański.

PłetwogłowyEdytuj

Czujni, bystrzy, aktywni, ciekawscy, i emocjonalni, płetwogłowi są dobrzy w swoich dłoniach i chętne do wykonania niemal każdego rodzaju ciężkiej pracy. Większość postrzega świat w kategoriach czerni i bieli i wierzą w absolutne koncepty takie jak dobro, zło i prawda. Płetwogłowi są entuzjastyczni wobec nowych zadań i przygód i często wskakują w niebezpieczne sytuacje zanim w pełni je zrozumieją. Mimo to, ich zdolność do szybkiego myślenia na swoich stopach pozwala im ocenić sytuacje w kilka chwil. Płetwogłowi mówią smoczym. Rozumieją (lecz nimi nie mówią) wspólny, elfi, leśny i niebiański

RogatogłowyEdytuj

Rogatogłowi (ang. Hornheads) posiadają tendencję do bycia ostrożnymi, racjonalnymi planistami. Dobierają swoje słowa ostrożnie i unikają obierania działań bez uprzedniej kontemplacji. Większość interesuje się alchemią, inżynierią i inne mentalne zajęcia, a wielu lubi również fizyczne zadania wymagające dyscypliny, takie jak kowalstwo i wykuwanie broni. Rogatogłowi są pożerani przez pragnie zrozumienia szczegółów świata dookoła nich. Część wybiera studiowanie praw innych kultur, część filozoficzne postawy religii, a część magiczne sekrety nowych zaklęć. Ulubioną klasą rogatogłowych jest czarodziej, chociaż część wybiera zamiast tego rozwinięcie wrodzonego talentu do zaklinania. Rogatogłowi mówią smoczym. Rozumieją (lecz nimi nie mówią) wspólny, elfi, leśny i niebiański.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki