Fandom

Sferopedia

Senmurv

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Senmurv.jpg

Senmurv

Senmurvy to inteligentni, zaciekli obrońcy dobra. Powszechnie służą nie-złym humanoidom - w rodzaju elfów, krasnoludów czy gnomów - jako wierzchowce, zwiadowcy czy strażnicy. Opisywani mają łeb, korpus i pazurzaste tylne łapy psa, a w miejscu, gdzie ów zwierz ma łapy przednie, wyrasta im para pierzastych skrzydeł. Istoty są jaskrawo ubarwione, a każdy osobnik ma inny wzór upierzenia. Pozbawione źrenic oczy senmurvów mają barwy klejnotów, zwykle szafirowe, rubinowe lub szmaragdowe. Niniejsze stworzenia zapewniają pomoc potrzebującym jej humanoidom, zwłaszcza atakowanym przez złe byty. Potrafią wyczuwać dobro oraz zło i zwracają pilną uwagę na to, komu pomagają. Bardzo się złoszczą, gdy odkrywają obłudę lub zdradę u tych, których wspomagają. Senmurvy mówią leśnym i rozumieją (ale same nim nie mówią) wspólny. Senmurvy wyśmienicie nurkują, rzucając się do walki i zadając zabójcze uderzenia, a potem odlatują na bezpieczną odległość. Zwykle nacierają na przeciwnika kilka razy, zanim zewrą się z nim wręcz. W bliskim starciu atakują obiema pazurzastymi łapami i rozrywają, zadając straszliwe rany. Opisywany stwór może nieść jeźdźca i ekwipunek o wadze do 100 kilogramów. Nie najlepiej toleruje siodło, więc dosiadająca go istota musi nauczyć się jeździć na oklep.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki