FANDOM

Belthomais jest głównym mistrzem w klasztorze githzerai, zwanym Zerth’Ad’lun, umiejscowionym na jednym z niewielu ustabilizowanych gruntów w Wiecznie Zmiennym Chaosie Limbo. Naucza on specyficznej sztuki walki zwanej zerthi, polegającej na zerkaniu w przyszłość, w celu przewidywania ruchów przeciwnika. Tej nietypowej metody walki może nauczać również istoty niebędące githzerai, jednakże osoby temu chętne będą musiały spędzić sporo czasu w klasztorze, przystosowując się do ciężkiego planu zajęć cenobitów, czyli adeptów zgłębiających tajniki zerthi. Belthomais jest bardzo surowym i wymagającym nauczycielem wciąż dążącym do samodoskonalenia zarówno siebie, jak i uczniów. Często stara się prowokować cenobitów w celu ukazania im samym własnej mocy, stąd często może wydawać się zgryźliwy, choć nigdy nie traci faktycznej kontroli nad sobą. Nie toleruje również wszelkiego rodzaju sprzeciwów, więc każdy kto chce wysłuchać jego nauki, musi mu być mu bezwzględnie posłuszny. Spędza dużo czasu na medytacjach i na poznawaniu samego siebie, co jak uważa jest kluczem do bycia niezwyciężonym. Zawsze poddaje swoich uczniów kilku testom, wśród nich są między innymi: walka ze slaadami, kontrolowanie materii Limbo oraz wyprawa zbrojna przeciwko łupieżcom umysłu, często tym z planu materialnego.