Fandom

Sferopedia

Sferopedia/Powitanie

< Sferopedia

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Witaj na Sferopedii, polskiej encyklopedii Planescape, którą każdy może redagować!

Sferopedia powstała pod patronatem nieistniejącej już, polskiej społeczności fanów Planescape, Tam, gdzie łączą się sfery... w styczniu 2008 roku. Rozwijała się przez cały ten czas by stać się jednym z największych polskich źródeł wiedzy o świecie Planescape i dorównać materiałom dostępnych na angielskich encyklopediach oraz serwisie Planewalker. Sferopedia otwarta jest naturalnie na tematykę pokrewnych światów gry fabularnej Dungeons & Dragons takich jak Zapomniane Krainy, Dragonlance, Greyhawk, Dark Sun, Al-Qadim, Ravenloft i Eberron. Witamy cię tu i zachęcamy do lektury, a także do założenia własnego konta i rozpoczęcia współtworzenia haseł.

  • Planescape jest grą fabularną, nazywaną czasem również roleplayem lub RPG. Jeżeli dotąd nie miałeś styczności z takimi grami, zapoznaj się najpierw z tym artykułem.
  • Jeżeli orientujesz się w temacie gier fabularnych i chciałbyś zacząć poznawać Planescape, najlepiej skieruj się tutaj.
  • Jeśli zaś chciałbyś poznać pierwszy w Polsce fanzin Planescape śpiewkę sigilijską, skieruj się tutaj.
  • Zapraszamy również do lektury nieaktywnego już bloga prezentującego alternatywne podejście do Planescape i poddające pod dyskurs intrygujące zagadnienia: Blog Wieloświata.

Więcej w Fandom

Losowa wiki