FANDOM

Witaj na Sferopedii, polskiej encyklopedii Planescape, którą każdy może redagować!

Sferopedia powstała pod patronatem nieistniejącej już, polskiej społeczności fanów Planescape, Tam, gdzie łączą się sfery... w styczniu 2008 roku. Rozwijała się przez cały ten czas by stać się jednym z największych polskich źródeł wiedzy o świecie Planescape i dorównać materiałom dostępnych na angielskich encyklopediach oraz serwisie Planewalker. Sferopedia otwarta jest naturalnie na tematykę pokrewnych światów gry fabularnej Dungeons & Dragons takich jak Zapomniane Krainy, Dragonlance, Greyhawk, Dark Sun, Al-Qadim, Ravenloft i Eberron. Witamy cię tu i zachęcamy do lektury, a także do założenia własnego konta i rozpoczęcia współtworzenia haseł.

  • Planescape jest grą fabularną, nazywaną czasem również roleplayem lub RPG. Jeżeli dotąd nie miałeś styczności z takimi grami, zapoznaj się najpierw z tym artykułem.
  • Jeżeli orientujesz się w temacie gier fabularnych i chciałbyś zacząć poznawać Planescape, najlepiej skieruj się tutaj.
  • Jeśli zaś chciałbyś poznać pierwszy w Polsce fanzin Planescape śpiewkę sigilijską, skieruj się tutaj.
  • Zapraszamy również do lektury nieaktywnego już bloga prezentującego alternatywne podejście do Planescape i poddające pod dyskurs intrygujące zagadnienia: Blog Wieloświata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki