FANDOM

Planarnymi, sferowcami (ang. Planars) lub też przybyszami nazywamy rasy istot, które od wielu epok lub nawet od samego zarania dziejów żyją pośród Planów Zewnętrznych, Wewnętrznych lub Przechodnich. Niektóre takie jak yugolothy lub guardinale zostały z pewnością poczęte z samej esencji planu jako odzwierciedlenia i personifikacje jego charakteru. Inne, takie jak githyanki, kiedyś zamieszkiwały Pierwszą Sferę Materialną lecz później osiedliły się wśród sfer i długotrwały kontakt z nimi sprawił, że nie są już zwykłymi śmiertelnikami. Dotyczy to także ludzi, elfów i innych typowych dla Planu Materialnego ras, których również można spotkać wśród sferowców. Może to prowadzić do problemów z odróżnieniem ich od Pierwszaków. Dlatego właśnie przed przypisaniem kogoś do danej kategorii wskazana jest wyjątkowa ostrożność w szafowaniu epitetami.

Sferowcy mają kilka istotnych właściwości, których nie posiadają pierwszaki. Po pierwsze, nie mają srebrnego sznura, który dla przybyszów z Planu Materialnego jest kotwicą pozostawioną w ich świecie. Potrafią także dostrzegać (lub wyczuwać) przejścia prowadzące do innych planów. Najczęściej jawią się im jako błyszczący zarys portalu. Sferowcy są wrażliwi na magię przywoływań, która niekiedy wyciąga ich niespodziewanie z ich świata, transportując na Materialny.

Plan Rasa Obrazek
Zewnętrze Rilmani Rilmani2
Mechanus Modrony
Nieuchronni
6140832 orig
Arkadia Arkadiańscy mściciele 106277
Celestia Archoni Archon
Bytopia Ogniste gnomy 82545
Elizjum Guardinale Guardinal02
Ziemie Bestii Świętosłonie
Behemoty
Holyphant
Ysgard Walkirie
Bariaury
Walkiria
Arborea Eladrinowie Eladrin02
Limbo Slaady
Githzerai
Slaads1
Pandemonium Ostrza wiatru Windrazor
Otchłań Demony Demons2
Carceri Demodandy Demodand
Szare Pustkowia Hordaki
Nocne wiedźmy
Hordeling-Mob
Gehenna Yugolothy Yugoloths2
Baator Diabły Devils
Acheron Rakszasy 636252767480157951
Astralny Githyanki Githyanki
Cieni Cienie
Cienie nocy
Khayale
Cień nocy
Eteryczny Nathri
Xille
Eteryczni chudzielcy
CzerwonyChudzielec
Luster Nerra Nerra
Odległa Dziedzina Kaorti Kaorti