Fandom

Sferopedia

Shang-ti

4376stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Bóg
Shangti.jpg
Shang-ti jako bogato odziany chiński cesarz z Blood Wars Card Game.
Shang-ti
Tytuł(y) Niebiański Cesarz
Symbol nefrytowy smok
Plan Ojczysty Mechanus/Nefrytowy Pałac
Ranga mocy Większe bóstwo
Charakter praworządny dobry
Dziedziny stworzenie, prawo społeczne,
Domeny dobro, prawo, szlachectwo, tworzenie
Ulubiona broń snop światła (drąg)
Sojusznicy Niebiańska Biurokracja, Primus
Zwierzchnik brak
Shang-ti symbol.jpg

Symbol Shang-tiego

Shang-ti (pełne imię: Yu-Huang-Shang-ti) jest najwyższą osobistością w panteonie. Kontroluje mandat niebios, czuwa nad światami pierwszej materialnej, gdzie jego panteon ma wpływ, określa awanse i degradacje chińskich mocy oraz przewodzi Niebiańskiej Biurokracji na jej ścieżce przez historię. Jest to spora odpowiedzialność, lecz Shang-ti bardziej niż dobrze sobie z tym radzi. Nigdy się nie złości, bądź nie rzuca surowym słowem, jeśli nie skrajnie sprowokowany, lecz jego kary za porażkę są legendarne. Moce prawdę mówiąc traciły swoją nieśmiertelność i były skazywane do Zaświatów po naprawdę.

OpisEdytuj

Shang-ti.jpg

Shang-ti jako starzec o długiej brodzie z Deities and Demigods 1e.

W swojej prawdziwej postaci, Shang-ti jest eterycznym, starym człowiekiem z łysą głową i długą, białą brodą.

ZwiązkiEdytuj

Shang-ti patrzy z góry na "barbarzyńskie" moce planów i nie będzie się zadawał z żadną z nich - nawet z przywódcami innych panteonów - z wyjątkiem Primusa, patrona modronów. Primus jest jedynym przybyszem, zdaje się, który jest praworządny i uporządkowany wystarczająco, by zrozumieć mechanizmy Niebiańskiej Biurokracji.

KrainaEdytuj

Thejadepalace.jpg

Nefrytowy Pałac Shang-ti na Mechanusie z modronem w chińskim hełmie na pierwszym planie.

Nie dziwi więc, iż Shang-ti założył swój dom, Nefrytowy Pałac, na Mechanusie. Lecz znajduje się na zębatce zdala od Regulusa (domu Primusa), zatem pomniejsze modrony nie mogą wtrącać się w nieskazitelny stan dziedziny. Ulice są poprzecinane ostrożnie uporządkowanymi parkami, bibliotekami straconej wiedzy i innych architektonicznych cudów, każdy prowadzący do pałacu Cesarza - centrum całego Biurokracji. Kiedy już tutaj się znalazł, zdaje się, iż podróżnik musi wypełnić formularz do wszystkiego.

ŹródłaEdytuj

  • Deities & Demigods AD&D 1st ed.
  • Legends & Lore AD&D 2nd ed.
  • On Hallowed Ground Planescape Accessory

Shang-ti
Bogowie chińscy
Chih-Nii | Chung Kuel | Fu Hsing | K'ung Fu-tzu | Kuan-ti | Kuan Yin | Lao Tzu | Lei Kung | Liu | Lu Hsing | Shang-ti | Shou Hsing | Sung Chiang | Yen-Wang-Yeh

Więcej w Fandom

Losowa wiki