Fandom

Sferopedia

Silvanesti

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Spośród wszystkich ras elfickich Silvanesti są najstarsze. Są to dzieci Silvanosa, pierwszego spośród elfów. Wywodzą się one z prastarego plemienia, które dało początek wszystkich elfom słonecznym. Silvanesti mają skórę w ciepłych, często złotawych barwach, ich włosy są od złotego przez brązowy do śnieżnobiałego. Oczy są zawsze piwne, co odróżnia ich od innych ras. Wolą luźne szaty, kipiące od złota peleryny i kaptury. Ich ubrania są w odcieniach złota, niebieskiego, zieleni i brązu, wykazują one jednak głęboką niechęć do czerni i czerwieni. Silvanesti są najbardziej dumne i stoickie spośród wszystkich innych ras elfów. Wierzą ściśle w czystość rasową i nie mieszają się z innymi grupami elfów, choć nie jest to bardzo surowo karane. Są to odważni i zdolni wojownicy oraz tropiciele. Wykorzystują typowe bronie elfów, plus włócznie i sejmitary. Społeczeństwo: Silvanesti dożywają nawet 3 tysiące lat. Podczas pierwszej wojny, kiedy od reszty elfów odłączyły się drowy, Silvanesti wywędrowały na zachód, gdzie znów pokłóciły się z innym plemieniem, mianowicie Qualinesti. Silvanesti brzydzą się kontaktami z ludźmi i krasnoludami, uważając tych ostatnich za tępaków, to dlatego mówi się, że obie grupy nie mają ze sobą zbyt dobrych relacji, choć wiadomo, że nie jest to do końca prawdą. Długie lata w bezpiecznej izolacji spowodowało, że Silvanesti stali się niesamowitymi rzemieślnikami i tworzą wyjątkowe przedmioty. Wewnątrz plemienia istnieje wiele podgrup, kast i rodzin, nikt nie żeni się na zewnątrz danej grupy, chyba, że za zgodą. Najciekawszą sztuką Silvanesti są piękne, kamienne piramidy z głębokimi korytarzami. Są one otoczone przez drewniano-ziemne cokoły. służą one za kostnicę, grobowiec jak i miejsce kultu. Wyjątkowo piękne są także kamienne pałace, gdzie znajduje się izba koronacyjna, w której trzymają starodawne insygnia władzy.

ŹródłaEdytuj

  • Dragonlance

Więcej w Fandom

Losowa wiki