Fandom

Sferopedia

Skorupiaki

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Skorupiaki (ang. crustaceans) to wielonogie, opancerzone, wszystkożerne istoty wodne, zwykle nie osiągające dużych rozmiarów. Jest jednak kilka niebezpiecznych wyjątków.

Ogromny krabEdytuj

Ogromne kraby osiągają długość od 2,5 do 5 metrów. Ich pancerze mają rozmaite kolory, od czerwonego, przez brązowy aż do szarego. Osadzone na ruchomych szypułkach oczy dają im duże pole widzenia. Ich charakterystyczną cechą jest nietypowy, boczny chód. Ogromne kraby zamieszkują morskie wybrzeża, które przemierzają w poszukiwaniu pożywienia. Żerują zarówno na padlinie jak i na małych rybach i innych morskich organizmach. Są świetnie przystosowane zarówno do życia w wodzie jak i na lądzie, poruszając się w obydwu środowiskach jednakowo sprawnie i będąc w stanie oddychać zarówno powietrzem jak i wodą. W dzień kraby zagrzebują się w piasku, na żer wychodząc od zmroku. Lubią atakować z zaskoczenia, jednak rzadko napadają na humanoidów. Same z kolei są popularnym obiektem polowań ze względu na ich pancerze.

Ogromny rakEdytuj

Ogromne raki żyją w wodach słodkich, najczęściej występując w korytach dużych rzek. Ponieważ rosną przez całe życie, niektórzy sądzą, że są to po prostu bardzo stare osobniki tego samego gatunku, co zwykłe raki. Musiałyby jednak być bardzo stare, gdyż ich długość przekracza nawet 5 metrów. Raki żyją blisko dna rzecznego, żerując najczęściej na występujących tam rybach. Raczej nie opuszczają wody i nie atakują istot lądowych, współzawodnicząc co najwyżej z rybakami. Same są poławiane przez wiele gatunków drapieżnych istot i dużych humanoidów, którzy cenią sobie ich delikatne mięso. Zaatakowane, ogromne raki bronią się zaciekle przy pomocy potężnych szczypiec i twardego pancerza.

Krab oblężniczyEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki