Fandom

Sferopedia

Skriaxit

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Elemental5.JPG

Monstrualna postać Skriaxita ponad burzową Nawałnicy

Skriaxity zwane też czarnymi burzami albo żyjącymi burzami piaskowymi to odmiana żywiołaków i jedne z najstraszliwszych istot pustyni. Są to właściwie duchy zemsty, przyzwane przed tysiącleciami z Planu Żywiołu Powietrza przez starożytne moce. Już na Materialu nadano im obecną postać, łącząc żywioły ziemi i powietrza. Te z rzadka uaktywniające się istoty władają językiem powietrza oraz własną mową przypominającą wycie i skrzeczenie. Kiedy uaktywniają się, skriaxity przy pomocy pustynnego piasku i pyłu formują wirujące stożki o wysokości ponad trzech metrów. W stanie spoczynku wyglądają jak rozrzucona kupka czarnego prochu. Są to istoty niezwykle inteligentne i złe. Nie odczuwają strachu ani nienawiści, lubują się natomiast w niszczeniu, karmiąc się negatywnymi emocjami swoich ofiar. Po spowodowaniu potężnej katastrofy z reguły zapadają w sen, trwający nawet do kilku wieków. Stają się wtedy niewrażliwe na jakąkolwiek ingerencję z zewnątrz. Po przebudzeniu odczuwają nowy głód zniszczenia, który popycha je ku ścieżce destrukcji. Skriaxity postrzegają humanoidów jak zabawki, często wysłuchując ich błagań a następnie ignorując je. Humanoidy nie mają po prostu niczego, co mogłoby je zainteresować.

Skriaxit.jpg

Skriaxit atakujący obozowisko koczowników.

Te straszliwe istoty najgroźniejsze są w grupach, kiedy to potrafią tworzyć burze piaskowe w ciągu paru minut odzierające ciało człowieka do kości. Im jest im więcej, tym szybciej są w stanie się poruszać i większe burze tworzyć. Chmura skriaxitów znajduje się pod wpływem nieustannego rozproszenia magii. Dodatkowo każdy z nich jest w stanie przy pomocy piaszczystego wiatru zadawać ostre jak brzytwa uderzenia. Grupie skriaxitów przewodzi zwykle Wielki Skriaxit, najbardziej krwiożerczy i najpotężniejszy z nich.

Czarna chmura zemstyEdytuj

Ten typ żyjącej burzy, występujący na pustyniach, łączy w sobie żywioły powietrza i ognia. Jego główną właściwością jest wytwarzanie ognistego deszczu, który pochłania wszystkie palne substancje w okolicy.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki