FANDOM

Dragonshards

Smocze okruchy

Smocze okruchy (ang. Dragonshards) są przezroczystymi kamieniami z pulsującymi w nich żyłami koloru. Można je znaleźć w różnych częściach Eberronu i występują w trzech odrębnych odmianach, różniąc się w kolorze, położeniu i zastosowaniach. Smocze okruchy są używane by wzmocnić moce smoczego znamienia, lub tworzeniu magicznych przedmiotów, artefaktów lub konstruktów. Smocze okruchy są ważne dla wielu magicznych technologii używanych pośród Pięciu Nacji.

Smocze okruchy SiberysaEdytuj

Smocze okruchy Siberysa są złotego koloru i spadają z Pierścienia Siberysa, co oznacza że są zazwyczaj spotykane na powierzchni równikowych regionów Eberronu. Smocze okruchy Siberysa sa najrzadszymi z trzech odmian i są sprzedawane w dużej ilości jedynie na Burzowym Zakątku na kontynencie Xen'Drik, w Sharn na Khorvaire. Smocze okruchy Siberysa są najbliżej powiązane z smoczymi znamionami i są często używane by wzmocnić zdolności smoczych znamion.

Smocze okruchy KhyberaEdytuj

Smocze okruchy Khybera są generalnie ciemniniebieskie lub czarne i można je znaleźć pod powierzchnią Eberronu w głębokich podziemnych jaskiniach. Podczas gdy smocze okruchy Siberysa są najtrudniejsze do znalezienia, smocze okruchy Khybera są najbardziej niebezpieczne w pozyskiwaniu ze względu na mieszkańców czających się w Khyberze. Smocze okruchy Khybera są związane z wiązaniem i najbardziej godne uwagi za swoje zastosowanie w tworzeniu wiążących żywiołaki przedmiotach, takich jak Kolej Błyskawiczna.

Smocze okruchy EberronEdytuj

Smocze okruchy Eberron, znane również jako krwawe kamienie, są zazwyczaj różowe w barwie i można je znaleźć w jajo-kształtnych kamieniach zakopanych pod warstwą uprawna ziemi lub wodnistym błocie w bagiennych regionach. Smocze okruchy Eberron są najbardziej powszechne w trzech odmianach, zwłaszcza na kontynencie Khorvaire. Tak jak inne smocze okruchy, są używane przy toworzeniu magicznych przedmiotów, lecz posiadają szersze spektrum zastosowań niż inne typy smoczych okruchów.

ŹródłaEdytuj