Fandom

Sferopedia

Smoczysko baśniowe

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Faerie drake.png

Smoczysko baśniowe (ang. Faerie Drake) jest bliskim krewnym baśniowego smoka. Jest delikatnie większe od swojego kuzyna, lecz ma swój własny wyróżnialny wygląd oraz zdolności. Smoczyska baśniowe wyglądają jak miniaturowe smoki o skrzydłach w paski i kropki, chwytnych ogonach oraz metalicznym połysku skrzydeł i łusek. Żeńskie mają czubki skrzydeł o jaśniejszych odcieniach barw niż barwa ciała. Męskie mają skrzydlate czubki ciemniejsze barwy od ciała oraz także metaliczny połysk, intensywniejszy niż u żeńskich. Kolor podbrzusza określa wiek baśniowego smoczyska.

Kolor brzucha Wiek
Czerwony Dziecko
Czerwono-pomarańczowy Młody
Pomarańczowy Małoletni
Żółty Dorastający
Zielony Dojrzały
Niebiesko-zielony Stary
Niebieski Wiekowy
Fioletowe Antyczny

Smoczyska baśniowe mają wrodzone zaklęte zdolności, które powoli narastają wraz z dorastaniem. Jedynie smoczyska dorastające i starsze posiadają zaklęcia ofensywne. Większość preferuje zaklęcia użyteczne w ich codziennych życiach; takie są nauczane przez starszych członków grupy baśniowych smoczysk. Baśniowe smoczyska często towarzyszą i szpiegują czarodziejów i druidów, zwłaszcza kiedy ci ostatni rzucają swoje zaklęcia. Przypuszcza się, iż obserwowanie takich działalności pozwala smoczyskom baśniowym nauczyć się zaklęć innych, niż nabyte we wczesnym życiu.

Kolor ciała baśniowego smoczyska ujawnia, jakiego rodzaju broń oddechowa i niewrażliwość ono posiada. Gaz odpychający spiżowego baśniowego smoka sprawia, iż wrogowie oddalają się od smoczyska. Powolny jad miedzianych baśniowych smoczysk spowalnia ruch i atak przeciwników.

Kolor ciała Typ broni oddechowej Kształt broni oddechowej Typ niewrażliwości
Czarny Kwas Linia Kwas
Niebieskie Elektryczny Linia Elektryczność
Mosiężny Gaz strachu Chmura Trucizna
Spiżowy Gaz odpychania Chmura Elektryczność
Miedziany Jad spowolnienia Linia Kwas
Złoty Ognisty lub chlorowe gaz Stożek Ogień i trucizna
Czerwony Ogień Stożek Ogień
Srebrny Zimno Stożek Zimno
Biały Gaz paraliżujący Chmura Zimno

Kolor wzorów na skrzydłach baśniowych smoczysk powiązany jest z ich wrodzoną, magiczną ochroną. Te magiczne ochrony często udają czarodziejskie lub druidyczne zaklęcia, lecz działają na życzenie. Tak jak baśniowe smoki, baśniowe smoczyska mogą stawać się niewidzialne na życzenie. Posiadają także 40-metrową infrawizję oraz bardzo czuły zmysł powonienia. Smoczyska te lubują się w pływaniu, nurkowaniu i rybołówstwie; potrafią utrzymać się pod wodą aktywnie do trzech tur, lub dwukrotność, jeżeli nieruchome. Podczas zanurzenia, poruszają się przez wodę z wielką prędkością i manewrowością. Czują się nawet swobodniej niż w powietrzu, dryfując i pikując. Baśniowe smoczyska są wszystkożercami i lubują się w rybach, jagodach oraz mięsie małych zwierząt. Zazwyczaj wiążą się na całe życie. Spotkane w gnieździe, istnieje 10% szansy, iż 1-4 jaj baśniowych smoczysk będzie tam ukryte.

Wzory skrzydeł Specjalne moce
Czarny Przyciemnienie
Niebieskie Błyśnięcie
Mosiężny Lustrzane odbicie
Spiżowy Przerażenie
Miedziany Oplątanie
Złoty Polimofrowanie siebie
Czerwony Przyspieszenie
Srebrny Gazowe kształty
Biały Kontrolowanie temperatury

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki