Fandom

Sferopedia

Smoczysko kryształowe

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Crystal drake.png

Ten nomadyczny odłam baśniowych smoków preferuje groty i jaskinie niecywilizowanych pustyń, jako swoje legowiska, lecz tych samotnych wędrowców można spotkać w dowolnym klimacie, zwłaszcza w pobliżu złoży klejnotów. Niektóre klany prowadzone przez prastare, kryształowe smoczyska(ang. Crystal Drake), znalazły drogę na Plan Żywiołu Ziemi, gdzie poszukują klejnotów.

Kryształowe smoczyska znane są ze swojej migoczącej, kryształo-podobnej skóry, a niektórzy pozbawieni skrupułów łowcy więżą i zabijają te wspaniałe stworzenia w celu zdobycia ich skór. Skóry kryształowych smoczysk są popularne w wielu krainach i stanowią przepiękną, skórzaną szatę, która błyszczy i iskrzy w świetle. Nawet krainy, które zakazały handlu skórami kryształowych smoczysk, posiadają zazwyczaj kupców tych nielegalnych dóbr. Nienaruszona skóra z dojrzałego, dorosłego kryształowego smoczyska sięga 1000 sz. Skóry te są głównym składnikiem szaty migoczących barw (ang. robe of scintillating colors), lecz skóry takie muszą zostać specjalnie zdjęte i potraktowane w celu takiego użycia. Ta sama skóra czyniąca z tych miniaturowych smoków ofiary, stanowi też o ich pancerzu i niewrażliwości na wiele zaklęć.

Kryształowe smoczyska lubują się w klejnotach, kamieniach szlachetnych i kryształach. Każdy posiada dwie kieszenie policzkowe, tak jak chomiki, w których mogą zgromadzić do czterech klejnotów. Ich zmysł powodzenia i smaku są bardzo wyraziste i potrafią wyczuć obecność cennych kamieni w promieniu 3 metrów. W istocie, kryształy, kamienie szlachetne i klejnoty są konieczną częścią diety kryształowego smoczyska. Każde smoczysko musi skonsumować przynajmniej 5 sz klejnotów na tydzień, inaczej jego skóra utraci krystaliczny pomysł oraz powiązane z nią moce. Po miesiącu bez jedzenia wymaganej ilości kamieni szlachetnych, niewrażliwość na zaklęcia skóry zostaje utracona, a sama ona staje się matowo szara.

Trawienie poszczególnych klejnotów wywołuje dziwne efekty na kryształowych smoczyskach. Są one świadome tych efektów i często noszą te klejnoty w jamie ustnej na wszelki wypadek. By klejnot oddziałał na smoczysko, musi zostać skonsumowana minimalna ilość tego poszczególnego klejnotu. Tylko jeden z tych efektów może działać na raz.

Typ kamienia
szlachetnego
Min. skonsumowana
wartość w sztukach złota
Efekt
Aleksandryt 100 +2 do rzutów obronnych na turę
Bursztyn 100 Niewrażliwość na chorobę na 3 rundy lub leczy.
Ametyst 100 Niewrażliwość na paraliż i truciznę na 1 turę lub leczy.
Beryl 100 Zwiększa klasę pancerza.
Karbunkuł 100 Pozwala na polimorfowanie siebie w smoka 10-krotnie większego.
Chryzopraz 100 Obdarza ulepszoną niewidzialnością na 2-8 rund
Koral 100 Obdarza niewrażliwością na szaleństwo na 10 tur lub leczy.
Hematyt 10 Leczy 1-4 obrażeń.
Hiacynt 250 Obdarza +1 do rzutów obronnych oraz klasę pancerza.
Jaspis 50 Dodaje +1 do ataków.
Perydot 250 Dodaje +4 do rzutów obronnych na 1 turę.
Rubin 100 Dodaje +2 do rzutów obronnych, działa jak kamień szczęścia.
Szafir 250 Pozwala na rzucanie zaklęć o poziom wyżej.
Topaz 250 Tworzy pomniejszy glob niewrażliwości wokół czarującego, na jedną turę.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki