FANDOM

Smok
Index-21
Żółty smok
Broń oddechowa stożek oślepiającej soli
Łuski {{{scale}}}
Teren wody w klimacie umiarkowanym i wybrzeża
Charakter chaotyczny zły

Żółte smoki (ang. yellow dragons) to istoty bardziej znane z opowieści mędrców i proroków niż spotykane w rzeczywistości. Niemniej, potwierdzono istnienie przynajmniej kilku osobników tego rodzaju w Wieloświecie. Są to gady samotnicze i żyjące w ukryciu. Preferują długie czekanie w zasadzce nad aktywne polowanie. Ich łuski na przestrzeni życia przechodzą przez różne odcienie żółci, zawsze jednak są matowe i nie odbijają światła, co niemal uniemożliwia wypatrzenie smoka wśród jego naturalnego terytorium pustyni. Mówią swoją własną odmianą smoczego języka, co utrudnia komunikację z nimi.

Choć od otwartej walki preferują szybkie ataki z zaskoczenia, żółte smoki i w niej są przebiegłymi przeciwnikami, chętnie używając rozmaitych zaklęć iluzyjnych i dezorientujących. Ich ulubioną formą zasadzki jest zakopanie się na dnie piaskowego leja, który zasypują za pomocą uderzeń skrzydeł natychmiast po wpadnięciu do środka nieszczęsnej ofiary, która następnie zostaje pożarta. Żółte smoki są niewrażliwe na ogień i ciepło.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj