Fandom

Sferopedia

Smok czerwony

4376stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Smok
Monster Manual 5e - Dragon, Red - p97.jpegRed Dragon.jpg
Czerwony smok
Broń oddechowa stożek ognia
Łuski {{{scale}}}
Teren góry lub wyżynne równiny
Charakter chaotyczny zły
Red.jpg

Czerwony smok

75580.jpeg

Czerwony smok

Czerwone smoki (ang. red dragons) to najbardziej chciwe i pożądliwe ze wszystkich smoków, bez końca dążące do powiększenia swych skarbców. Są wręcz obsesyjne na punkcie własności i znają na pamięć wszystkie bogactwa będące w ich posiadaniu, nawet te najdrobniejsze i o najmniejszej wartości. Są również niesłychanie próżne i pewne siebie, uważając się za najdoskonalsze z żyjących istot. Zamieszkują zwykle wysokie wzgórza lub obszary górskie. Z najwyższych szczytów obserwują swoje terytoria, za które uważają cały obszar w zasięgu wzroku. Ich legowiska znajdują się głęboko w korzeniach gór. Żyją samotnie, unikając nawet innych ze swego rodzaju i wyrzucając dzieci z gniazda kiedy tylko te osiągną dorosłość. Innymi istotami posługują się tylko jako niewolnikami lub pionkami w swych planach. Z furią atakują wszystkich naruszających ich terytorium. Szczególną nienawiścią darzą złote smoki, ponieważ są "niemal" tak samo potężne jak one. Czerwone smoki są wszystkożerne, preferują jednak mięso, a prawdziwym przysmakiem są dla nich dziewice. Często terroryzują okoliczne osiedla ludzkie, domagając się składania sobie ofiar z młodych kobiet.

Młode czerwone smoki mają cienkie i błyszczące łuski w barwie szkarłatu. Ponieważ są łatwe do wypatrzenia i narażone na atak, dorosłe osobniki nie wypuszczają ich z głębi legowiska dopóki nie osiągną starszego stadium, w którym łuski ciemnieją i matowieją, zyskując przy tym twardość metalu. Również oczy tych istot zmieniają się z wiekiem, blednąc. Czerwone smoki nie bawią się w zasadzki, uważając że ich potęga jest wystarczająca by otwarcie stawić czoła każdemu wrogowi. Jeśli napotykają samotnego, słabego intruza - atakują go paszczą i łapami, rozszarpując go na strzępy i starając się nie uszkodzić potencjalnego łupu. Silniejsi przeciwnicy traktowani są ognistym oddechem i magią lub hipnotyzowani. Czerwone smoki są niewrażliwe na ogień.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki