Fandom

Sferopedia

Smok gwiezdny

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Dragstel.gif

Gwiezdny smok

Gwiezdne smoki (ang. stellar dragon), wielcy, pokojowi i wysoce inteligentni, ci przeogromni filozofowie z flogistonu wędrują po strumieniu poszukując dyskursu ze strażnikami kryształowych sfer. Łuski gwiezdnych smoków opalizują głęboką purpurą z chromową kroplą na czubku każdej łuski. Klejnoty miriady kolorów i wielkości zdobią łuski w różnych wzorach, nadając gwiezdnemu smokowi jego nazwę. Dwie główne płetwy, tak jak płetwy pstry, zdobią obie strony środkowego torsu, a cztery przeogromne, koronkowe skrzydła zapewniają kierunek i stabilność. Liczne pozostałe płetwy różnych wielkości pokrywają resztę smoczego ciała. Nie mają nóg.

Gwiezdne smoki, w przeciwieństwie do swoich pomniejszych krewnych, promieniejących, są neutralne. Uważają mieszanie się w sprawy pomniejszych bytów za prostackie i w złym guście. Kiedy spotykają humanoidów, gwiezdne smoki wolą raczej obserwować, aniżeli się angażować. Tylko z rzadka rozmawiają z pomniejszymi istotami.

Jednakże, jeżeli jakiś posiada informację nieznaną uprzednio smokowi, może zyskać jego zainteresowanie, a nawet pożyteczną wiedzę w zamian. Informacja jest strawą i napitkiem gwiezdnych smoków, jeżeli cokolwiek nimi jest, i chętnie się one nią dzielą w podzięce. (Jedna z plotek niesie, iż czarodziej z Greyhawka, nauczył się swoich zaklęć ingerującej i zaciskającej pięści od gwiezdnego smoka w zamian za soczysty smakołyk informacji.)

Gwiezdne smoki dosłownie konsumują swoją wiedzę, przeobrażając ją w czyste lub mleczne klejnoty różnych rozmiarów. Te klejnoty mądrości i perły wiedzy wypływają na wierzch, zanurzone w smoczych łuskach. Liczba klejnotów i pereł rozmieszczonych na jego łuskach, oznacza rangę pośród innych smoków. Inkrustacja oznacza także z grubsza jego wiek; młodsze smoki mają kilka klejnotów, podczas gdy prastare, gwiezdne są dosłownie pokryte kamieniami szlachetnymi. Wódz, lub też mikado, jest zupełnie innym przypadkiem (patrz poniżej).

Choć nie są z natury agresywne, gwiezdny smok może się łatwo bronić. Ich unikatowa broń oddechowa jest grawitacyjna: miast emitować ziewnięcie, zasysa wszystko do smoczej, wewnętrznie wygenerowanej sfery anihilacji. Paszcza, skupisko sfery, zamyka swoje grawitacyjne przyciąganie w stożku długim na 1200 metrów, szerokim na 50 u smoczej paszczy oraz na 600 metrów szeroki u podstawy.

Gwiezdne smoki zamieszkują cały kosmos, toteż dokładne ich liczby są nieznane; są napotykane bardzo rzadko. Jednakże, raz na 500 lat, gwiezdne smoki zwołują swoją ceremonię godową. W tej ceremonii, najbardziej godne gwiezdne smoki są wybierane na ich plemiennych przywódców, zwanych mikado. Jest tylko jeden mikado w danym czasie. Mikado odróżniany jest od pobratymców przez pojedynczy kryształowy róg na czole.

Więcej w Fandom

Losowa wiki