Fandom

Sferopedia

Smok maztikański

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Dragmazt.gif

Zwane także deszczowymi smokami (ang. rain dragons), deszczowymi wężami (ang. rain serpents), lub tlalocoatlami, smoki maztikańskie są pozbawione kończyn oraz wężowe, z głową na każdym końcu. Jedna głowa jest wężo-podobna; druga przypomina jaszczurowatą głowę jaguara. Tlalocoatl jest niebieski w barwie, wahając się od błękitu nieba na spodzie, po turkus na wierzchu.

Tlalocoatle pomagają w rozprzestrzenianiu deszczu w Maztice. Wspomogą jałowy obszar wilgotnością, jeżeli odpowiednio zostaną zaspokojone, lecz czasem działają kapryśnie, wywołując powodzie lub pozwalając na susze.

Tlalocoatl ma dwie bronie oddechowe, każda używalna raz na trzy rundy. Głowa jaguara ziewa chmurą pary wodnej. Chmura może być parząca lub chłodną mgiełką, nie zadającą obrażeń. Głowa węża ziewa stożkiem lodowych kryształków. Użyte na raz, obie bronie wywołują deszcz.

Węże deszczowe zakładają gniazda w jaskiniach spowitych chmurami gór, czasem w towarzystwie chaców (jaguaro-podobnych duchów deszczowych). Każdy tlalocoatl jest kapłąnem Azula i jest zarówno męski i żeński, tworząc potomstwo za pozwoleniem Azula. Wielu umiera młodo, gdyż dojrzewają bardzo powoli. Jednakże, raptownie starzeją się w późniejszych latach. Mają maksymalny wiek 676 lat.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki