Fandom

Sferopedia

Smok szary (Krynn)

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja11 Share

Gray Dragon.png

Szary smok z południowego bieguna Krynnu

Czasem widywane wzdłuż wybrzeży Lodowca Lodowej Ściany, wielkiej, południowej czapie polarnej Krynnu, smok szary (ang. gray dragon) rywalizuje ze smokiem białym o tytuł najmniejszego i najszybszego z całego złego, smoczego rodzaju. Jednakże szary smok jest o wiele inteligentniejszy od białego smoka, a jego grubsze łuski obdarzają go lepszą ochroną. Inteligencja ta objawia się w większej władzy nad magią szarych smoków. Smoki szare otrzymują zaklęcia znacznie szybciej w kategoriach wiekowych.

Choć mogą atakować szponami i ugryzieniem tak jak niemal wszystkie pozostałe smoki, jego główną bronią jest paraliżująca broń oddechowa lodowatego powietrza. Ta broń oddechowa wychodzi ze smoka w stożku. Będąc w powietrzu, szary smok może doprowadzić do śmierci latającego przeciwnika. Widywano szare smoki wielokrotnie, kiedy wykorzystywały tę broń przeciwko masom migrującego ptactwa, zwłaszcza wodnego.

Z powodu wielkiej inteligencji, szare smoki rozumieją istotę unieruchomienia przeciwników. Często atakują pierw psy zaprzęgowe czy zwierzęta pociągowe podczas szturmowania karawany czy większej grupy podróżujących ludzi. Najzmyślniejsze smoki znane były nawet z cichych ataków nocą, czyhając tak długo by ukraść psi zaprzęg, zmuszając podróżników do udania się w dobrze bronione gniazdo smoka, gdy chcieli go odzyskać. To, oczywiście, pozwala bestii spędzić przyjemny czas na eleganckim pożeraniu z osobna jednego czy kilku intruzów. Szare smoki dostatecznie stare by znać zaklęcia czwartego poziomu, preferują kopanie, gdyż pozwala im to tworzyć przepaście dla intruzów bez zbytniego wysiłku. Lubią także tworzyć chimeryczne, siłowe iluzje skradzionych psich zaprzęgów czy innego łupu, w celu zwiedzenia intruzów do pełnego pułapek obszaru bez ryzyka utraty prawdziwych skarbów.

Szare smoki nie są znane z przyłączenia się do sił Królowej Ciemności podczas Wojny Lancy. Miast tego, najeżdżają i zabijają jakiekolwiek stworzenia wędrujące w ich terytoria, czy to thanoi, ludzcy barbarzyńcy czy nawet białe smoki oraz ich jeźdźcy z Białych Smoczych Armii. Ta cecha nie zjednała im żadnej istoty, a beztroskie szare smoki mogą znaleźć się w sytuacji, kiedy to polują na nie zarówno siły zła jak i dobra w tym samym czasie.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki