FANDOM

Draconians

Smokowcy z Krynnu

Aurak

Smokowiec aurak

Smokowiec

Smokowiec baaz

Bozak

Smokowiec bozak

Kapak

Smokowiec kapak

Sivak

Smokowiec sivak

Smokowcy (ang. draconians) czy smokoludzie, Powstali w Wieku Rozpaczy w latach poprzedzających wojnę lancy. Stworzono ich ze skradzionych jaj metalicznych smoków, pod wpływem plugawego magicznego rytuału wymyślonego przez samą Królową Ciemności. Mieli pełnić rolę wojsk uderzeniowych, których nie trzeba oszczędzać. Jednak smokowcy odziedziczyli po smokach inteligencję i wolę przetrwania. Przeżyli wojnę lancy i starają się znaleźć swoje miejsce w świecie. Krótko po wojnie chaosu w okolicach Teyru powstało państwo smokowców. Po pojawieniu się samic tej rasy podczas wojny chaosu mogą teraz się rozmnażać i należy ich uznać za pełnoprawny gatunek Krynnu.

AurakEdytuj

Aurakowie są potężnymi, bardzo niebezpiecznymi smokoludźmi, którzy doskonale posługują się magią i zdolnościami czaropodobnymi. Ci smokowcy są wysocy i smukli, osiągając w dorosłym wieku od 1,95 do 2,1 metra wzrostu, bez wyraźnych różnic między samcami i samicami. Mają krótkie, grube ogony oraz długie, ostre kły. Jako jedyne pośród smokowców nie posiadają skrzydeł. Łuski auraków są po wykluciu lśniącozłote, a w miarę dorastania nieco matowieją. Oczy mają czerwone, zielone lub czarne. Aurakowie noszą szaty lub ozdabiają ciała na znak pozycji i władzy. Jeśli to konieczne, używają czarów lub wrodzonych mocy do przyjmowania fałszywej postaci, zależnie od aktualnych potrzeb. Jako najrzadsza odmiana smokowców, nigdy nie występują w dużej liczbie - ale często można je spotkać w większej grupie smokoludzi. Pobratymcy szanują auraków i lękają się ich.

BaazEdytuj

Baazowie to najmniejsi smokowcy, mierzący 1,5 do 1,8 metra. Mają krótkie, grube ogony, parę cienkich skrzydeł, gadzie pyski z małymi kłami oraz pokryte łuską ciała. Samice wyglądają identycznie jak samce, jeśli nie liczyć drobniejszej budowy ciała. Nowo wykluci baazowie mają lśniące, mosiężne łuski, które po osiągnięciu dorosłości stają się niemal zielone. Ich oczy są krwawoczerwone. Uwielbiają kostiumy, przebrania i bogato zdobione ubrania. Tych smokowców często można spotkać pod przebraniem. Ukrywają skrzydła pod długimi, ciemnymi szatami, a gadzie pyski pod obszernymi kapturami i maskami. Takie odzienie pozwala im przemieszczać się niepostrzeżenie przez cywilizowane ziemie. Bandy baazów gnieżdżą się w opuszczonych budynkach wszelkiego rodzaju. Dzięki zdolnościom do przebierania się czasami żyją niezauważeni w samym środku ludzkich osiedli. Opisywani smokowcy zajmują najniższą pozycję w społeczności smokoludzi. Z natury są chaotyczni i samolubni, gdy tylko mają po temu okazję. Samce baazów służą jako żołnierze i robotnicy, a samice są doceniane jako zarządcy i dowódcy wojskowi niskiego szczebla. Samice baazów często zamiast blefów wolą dyplomację.

BozakEdytuj

Bozakowie to smokoludzie o brązowych łuskach, którzy wykorzystują talenty magiczne i często prowadzą innych smokowców do bitwy. Mierzą od 1,8 do 1,95 metra wzrostu. Mają wielkie skrzydła zakończone rogami, wystające prawie 30 centymetrów powyżej ramion. Zazwyczaj unikają zbroi, ceniąc zwrotność. Jeśli już noszą pancerze, to tylko najlżejsze. Mają żółte lub bursztynowe oczy oraz jasnoszare zęby. Są inteligentni i bezwzględni, z urodzenia uzdolnieni w kwestiach magii wtajemniczeń, ale skłonni również do studiowania magii objawień. Niektórzy pełnią role przywódcze w społecznościach smokowców, inni organizują obrzędy religijne na cześć bogów zła. Samce i samice bozaków cechują znaczne talenty organizatorskie oraz przywódcze.

KapakEdytuj

Kapakowie to jadowici smokowcy. Bezpośrednio przed bitwą oblizują ostrza broni, pokrywając ją toksyną, a po śmierci rozpuszczają się w zabójcze kałuże kwasu. Ci smokowcy mierzą około 1,8 metra wzrostu, mają szczupłe korpusy i długie kończyny. Ich łuski są barwy ciemnej miedzi zabarwionej zielenią, a oczy pomarańczowe lub ciemnobrązowe. Mają krótkie kępy ciemnobrązowych lub jasnych włosów, zwisające po obu stronach paszczy. Podeszwy stóp pokrywają miękkie poduszeczki, umożliwiające skradanie się. Kapakowie noszą lekkie pancerze, zapewniające swobodę ruchu i umożliwiające wykorzystanie naturalnych zdolności skradania się. Najosobliwszą fizyczną cechą kapaków jest zestaw gruczołów umieszczonych pod językiem. Samce tych smokowców nieustannie wytwarzają jadowitą wydzielinę, a ślina samic ma nadzwyczajne właściwości lecznicze. Żadna z płci nie wykazuje skłonności do samodzielnego myślenia. Kapakowie nie są też zbyt spostrzegawczy. Dlatego lepiej sprawdzają się w roli popleczników niż przywódców. Oddziałem kapaków zazwyczaj dowodzi smokowiec innej odmiany. Samce kapaków to zaciekli wojownicy, zdolni stosować brutalną siłę oraz sprytne zakradanie się do ofiar. Samice dorównują im zdolnościami, ale mają jakiś rodzaj instynktu opiekuńczego wobec innych smokowców. Używają zdolności leczniczych do niesienia pomocy towarzyszom. Powstają z jaj smoków miedzianych.

SivakEdytuj

Sivakowie to srebrnołuscy smokoludzie, którzy dzięki wrodzonym mocom ukrywają się pośród sił wroga, by potem zaatakować z dziką furią. Opisywani są największego rozmiaru pośród smokowców. Samce mierzą od 2,5 do 2,7 metra, a samice są przeważnie 15 centymetrów niższe. Sivakowie idący do bitwy noszą ciężkie pancerze, ale na co dzień przywdziewają lekkie zbroje lub zgoła żadne, szczególnie gdy realizują misje zwiadowcze lub pozostają w przebraniu. Ich uzbrojenie obronne wykonano, uwzględniając miejsce na wielkie skrzydła. Niektórych sivaków można napotkać w przebraniu, gdy używają wrodzonej zdolności do pozostawania pośród innych ras niepostrzeżenie. Nieliczni są w stanie mieszkać wśród wrogów bez końca, nie dając się rozpoznać. Z wyjątkiem niesłychanie rzadkich auraków, sivakowie to najpotężniejsza i ciesząca się największym szacunkiem podrasa smokowców. Często przewodzą społecznościom smokoludzi i dowodzą ich oddziałami wojskowymi. Sivakowie lubią mocne trunki, ale jak u baazów, wypity alkohol nie ma wpływu na bojowe zdolności. Jedzą praktycznie wszystko, a szczególnie gustują w mięsie elfów. Ulubiona klasa tych smokowców to wojownik. Powstają z jaj srebrnych smoków.

Smokowce szlachetneEdytuj

Imagedraco

Smokowiec błyskawicy

D713fb6b2c00e255edba18d40084970f

Smokowiec jadu

884604787374ee60a6189d50b9ab4adf

Smokowiec mrozu

06-33-26-081b8651a7af2ca74c374afa38a63074--character-ideas-wesen

Smokowiec pary

93e0e2b7

Smokowiec płomienia

Dobra odmiana smokowców.

BłyskawicyEdytuj

Powstają z jaj niebieskich smoków.

JaduEdytuj

Powstają z jaj czarnych smoków.

MrozuEdytuj

Powstałe z jaj białych smoków.

ParyEdytuj

Powstają z jaj zielonych smoków.

PłomieniaEdytuj

Powstają z jaj czerwonych smoków.

Proto-smokowceEdytuj

Wcześniejsze wersje smokowców.

TraagEdytuj

SeskEdytuj

ŹródłaEdytuj