Fandom

Sferopedia

Soqed Hezi

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

SoqedHezi.jpg

Soqed Hezi w górzystym krajobrazie Mertionu

Mertion.jpg

Soqed Hezi w towarzystwie innych miast Mertionu.

Soqed Hezi jest miastem na Mertionie na Celestii.

Charakter: Zło, bluźnierstwo i niesprawiedliwość muszą być ścigane i zniszczone. Szczerze skruszeni nawróceni są rozkoszą krzyżowca, lecz uparte zło należy wypalić, aby nie zasiało nieszczęścia gdzieś indziej. Nie bierz jeńców, sprawiedliwość zwycięży.

WładcaEdytuj

Archon Bahram (mężczyzna, archon miecz, PD), Zdobywczy i Tryumfujący Ogień, włada z tronu mieczy w centrum miasta. Jego preferowana organizacja blisko podąża za wojskową dyscypliną za wyjątkiem pacyfistycznych archonów.

Za kulisamiEdytuj

W istocie archon miecza odpowiada przed Razielem (mężczyzna, archon tom, PD), zwierzchnikowi całej warstwy. Rozkazy od Raziela są zawsze wykonywane szybko. Nikt nie myśli nawet nad dawaniem Bahramowi porady czy ostrzeżenia; obowiązek i brzemię przywództwa należą tylko do niego.

BóstwoEdytuj

Soqed Hezi jest także miejscem pobytu bakluńskiego półboga stróżowania, wierności, godności, obowiązku, Al'Akbara.

OpisEdytuj

Miasto Mieczy szczyci się gotowością, dzielnością i najwyższą organizacją wojskową. W wyniku tego szczyci się nie mniej jak czterema rozległymi murami - każdym strzeżonymi przez własne bramy i zagospodarowanych w produkcyjne tarasy - przed osiągnięciem właściwego miasta.

W dodatku do murów, tuneli i wież, częścią gotowości miasta jest utrzymywanie silnego ducha i wiary; to ostatnie jest częścią utrzymywania potężnych gildii rzemieślniczych i pełnych skarbców.

MilicjaEdytuj

Armie Soqed Hezi są niemal tak imponujące jak te z Niebiańskiego Miasta szóstej warstwy: pełne 1000 archonów miecza dowodzących Oświeconą Armią 7777 archonów strażników. Archoni ci są zawsze zwiastowani przez archonów trębaczy, zapewniających porządne ostrzeżenie śmiałkom, których pragną odpędzić z pola bitwy. Legiony niosących sztandary dumnie noszą wiele trofeów baatezu i modronów, włączając w to Róg Trzeciej Czeluści, czaszkowy sztandar z Dis oraz Złotą Zębatkę Immobilusa.

Archoni z Soqed Hezi słyną także ze swojego Prawdziwego i Prawego Chorału, oddziału 300 archonów ogarów, których śpiew potrafi wyzwolić majestat i potęgę zaklęć muzyki sfer oraz nieziemskiego chorału w czasie niebezpieczeństwa. Prawdziwi i Prawi (jak są zwani) okazjonalnie udają się do mieszkańców Arkadii i Bytopii, poszukując przechrztów. Nie spotykają wielu, którzy biorą sobie do serca ich przekaz, lecz ich wizyty są zawsze wyczekiwane z niecierpliwością, gdyż ich talent jest doceniany, nawet jeżeli ich prozelityzm nie jest. Plotki o planowanej podróży do Sigil nie zostały potwierdzone.

UsługiEdytuj

Wszelkie bronie, pancerze i instrumenty wojny są dostępne na miejskim bazarze, choć wiele jest drogich. Nawet zaklęte odmiany są dostępne, choć nie można ich kupić - muszą być uzyskane za dobre uczynki.

PlotkiEdytuj

Jeśli wierzyć archonom trębaczom, planowane jest kilka ekspedycji na Plany Niższe przez żołnierzy Prawa i Dobra. Największym jest próba odzyskania większości ziemi utraconej na sześciany Acheronu z powodu ingerencji czaromiota zamienionego w jelenia. Pomniejsze wyprawy roszczą nadzieje odzyskać relikt Zakonu Planarnej Milicji z jego miejsca spoczynku na Avernusie, pierwszej warstwie Baator oraz zniszczeniu jednej z cytadel tanar'ri na Równinie Nieskończonych Portali.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki