Fandom

Sferopedia

Squerrik

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Squerrik
Tytuł(y) Władca Szczurów
Symbol łeb szczura o żółtych zębach
Plan Ojczysty Gehenna (Khalas - Cheisin)
Ranga mocy Pomniejsze bóstwo
Charakter praworządny zły
Dziedziny przebrania, ukrywanie się, złodziejstwo
Domeny bestie, księżyc, oszustwo, prawo, zło
Ulubiona broń ugryzienie (rapier)
Zwierzchnik brak

Squerrik, patron szczurołaków, stanowi największe niebezpieczeństwo pośród bóstw likantropów. Jest on równie zły jak Daragor czy Eshebala, lecz w przeciwieństwie do nich posiada doskonały zmysł organizacji, co czyni go bardzo groźnym przeciwnikiem. Przekonali się o tym wszyscy ci, którzy postanowili go zlekceważyć. Władca Szczurów jest do tego bogiem wyjątkowo nienawistnym i pamiętliwym i nawet po wielu latach potrafi mścić się za wyrządzone mu niegdyś krzywdy.

Mimo swej wielkiej przebiegłości i przemyślności, Squerrik jest bóstwem tchórzliwym i słabym fizycznie. Jego planarną siedzibę w Gehennie stanowi znajdujący się pod ziemią kompleks jam i tuneli pełen zabójczych pułapek. Władca Szczurów niezbyt troszczy się o swych wyznawców. Nie zsyła im też żadnych omenów czy ostrzeżeń. Czasem odwiedza Plan Materialny, by poprowadzić hordę swych wiernych na łupieżczą wyprawę przeciwko jakiejś słabej bądź niewielkiej społeczności, zawsze wybierając cele, nad którymi szczurołaki będą miały przewagę liczebną. Squerrik atakuje dopóty, dopóki ma do czynienia z ofiarami dla niego niegroźnymi. W obliczu potężniejszego przeciwnika Władca Szczurów błyskawicznie zapomina o swych wyznawcach i poddaje tyły. Jego awatar przybiera postać szczurołaka odzianego w brudne, skórzane łachmany.

Historia/związkiEdytuj

Większość swego czasu Squerrik spędza na pozyskiwaniu nowych przedmiotów magicznych i zabezpieczeń do swej planarnej nory. Jego strach przed antagonistami to bardziej paranoja niż uzasadnione obawy, bowiem, wbrew pozorom, Władca Szczurów nie ma wielu wrogów – po prostu większość bóstw uważa go za zbyt żałosnego i pozbawionego znaczenia, żeby się nim w ogóle przejmować.

Kler i świątynieEdytuj

Squerrik jako jedyny wśród bóstw Dzieci Mroku ma swych szamanów. Mogą oni otrzymywać od niego zaklęcia tylko w swej szczurzej formie. Nie mają żadnych miejsc kultu ani hierarchii, lecz słabsi szamani muszą okazywać szacunek i przyjmować nauki od tych potężniejszych, jak również składać im daniny z przeróżnych skarbów. Podobnie jak Władca Szczurów, jego szamani stale poszukują nowych magicznych przedmiotów, które pozwoliłyby im ulepszyć swe środki ochronne oraz zdolność ukrywania się.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki