Fandom

Sferopedia

Srebrny Płomień

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
SilverFlame.jpg
Symbol Srebrnego Płomienia
Srebrny Płomień
Tytuł(y) Kościół Srebrnego Płomienia
Symbol Srebrny Płomień
Plan Ojczysty
Ranga mocy Kościół
Charakter Praworządny dobry
Dziedziny
Domeny Egzorcyzm, Dobro, Prawo, Ochrona
Ulubiona broń długi łuk
Zwierzchnik {{{super}}}

Srebrny Płomień (ang. The Silver Flame) jest bezosobową praworządną dobrą siłą utożsamianą ze byłą śmiertelniczką i paladynką z Dol Arrah imieniem Tira Miron, która połączyła się ze srebrzystym filarem ognia i Couatli około 700 lat temu. Miron, nieśmiertelnik znany jako Głos Srebrnego Płomienia (ang. Voice of the Silver Flame), służy jako pośrednik pomiędzy Srebrnym Płomieniem, a śmiertelnikami.

Kościół Srebrnego Płomienia oddany jest ochronie ludzi przed nadnaturalnymi siłami zła. Sam Srebrny Płomień mieści się w imponującej Katedrze Srebrnego Płomienia, wokół której zbudowane jest miasto Flamekeep (z ang. gra słów flame - płomień, keep - twierdza oraz keep(er) - opiekuntwierdza płomienia, opiekun płomienia), z którego zarówno zarządzany jest kościół jak i cały naród Thrane. Głową kościoła jest Opiekun Płomienia (ang. Keeper of the Flame), pozycja obecnie zajmowana przez jedenastoletnią Jaelę Daran. Pod nią znajduje się, teoretycznie, Rada Kardynałów (ang. the Council of Cardinals). W praktyce, Opiekun Płomienia zajmuje się głównie duchowymi sprawami, podczas gdy kardynałowie kierują działaniami kościoła i rządu, czasem w konflikcie z życzeniami Opiekuna. Pod kardynałami, arcybiskupi rządzą prowincjami i miastami Thrane.

Kościół podzielony jest na trzy zakony: księży, templariuszy i zakonników. Księża zapewniają duchowe porady wiernym w każdej części świata gdzie sięga kościół. Templariusze są wojownikami i egzorcystami, odpowiedzialnymi za obronę kościoła wszelkim rodzajem broni i zaklęć. I ostatecznie zakonnicy są fanatycznymi misjonarzami próbującymi rozprzestrzenić wiarę do obszarów, gdzie kościół jeszcze nie istnieje. Wielu paladynów należy do kościoła, a łucznictwo jest tradycyjnie najważniejszą dyscypliną.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki