Fandom

Sferopedia

Stonoga

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Share

Stonogi to, jak nazwa wskazuje, liczące sobie wiele nóg stawonogi, budzące obrzydzenie u większości rozumnych istot. Ich ciała pokryte są twardą chityną. Stonogi występują praktycznie w każdym klimacie i środowisku.

Ogromna stonogaEdytuj

Mierząca sobie ponad 30 centymetrów odmiana ma zdolność upodabniania się barwą zbliżonej do podłoża, po którym się porusza. Jest żarłocznym gatunkiem, cały czas poszukującym pożywienia i pożerającym nawet inne osobniki swego gatunku. Może być groźna dla dużych istot z powodu paraliżującego jadu, który wydziela przy ugryzieniu. Choć jad jednej stonogi nie stanowi dużego zagrożenia, polują one zwykle w grupach i uderzają znienacka, co czasem kończy się tragicznie dla zaskoczonych wędrowców.

Wielka stonogaEdytuj

O połowę mniejsza od ogromnej stonogi, odmiana ta nie różni się zbytnio od swych większych kuzynek. Jej jad jest słabszy a obiekty polowania zazwyczaj mniejsze.

MegastonogaEdytuj

Megastonogi, osiągające do 1,5 metra długości są poważnym zagrożeniem dla humanoidów i dużych zwierząt. Ich jad nie paraliżuje, zamiast tego wydzielając silny kwas, który niekiedy zabija ugryzioną istotę na miejscu. Megastonogi charakteryzują się dużym sprytem i są znacznie lepszymi myśliwymi, niż ich bezrozumne, mniejsze odpowiedniki.

Stonoga tunelowaEdytuj

Gigantyczna odmiana stonogi, czasem mierząca ponad 7 metrów i żyjąca głównie pod ziemią. Żywi się głównie padliną, w której składa też swe jaja, nie gardzi jednak i żywym posiłkiem. Zazwyczaj atakuje chwytając up swymi potężnymi żuwaczkami i powoli wgryzając się w jej ciało. Jej uścisk jest tak silny, że uwalnia łup tylko po otrzymaniu poważnych obrażeń, lub potraktowana ogniem.

Stonoga zniszczeniaEdytuj

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki