Fandom

Sferopedia

Styks

4433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Styks.jpg

Marraenoloth żeglujący przez wody Styksu z grupą Oczekujących

Styks (ang. Styx) to planarna rzeka płynąca przez Plany niższe. Wypływa z jednego, by kończyć w następnym i dlatego jest jednym z podstawowych środków transportu pomiędzy planami niższymi. Nie ma początku ani końca, sącząc swe leniwe wody poprzez ziemie górnych warstw Acheronu, Baator, Gehenny, Szarych Pustkowi, Carceri, Otchłani i Pandemonium. Boczne dopływy i kanały zbaczają, zahaczając o niższe warstwy, w tym piąty poziom Baator i niezliczone krainy Otchłani. Droga przez Styks nie jest prosta. Rzeka kluczy i niekiedy prowadzi z Pandemonium wprost do Gehenny, a droga z powrotem wiedzie przez Otchłań. Sprawy nie poprawia fakt, że jedynymi przewoźnikami znającymi meandry rzeki są niegodne zaufania Marraenolothy. Nie są one wybredne jeśli chodzi o pasażerów, obrażone lub oszukane potrafią się jednak okrutnie zemścić.

Styx river.jpg

Starcie czartów na wodach Styksu

Woda Styksu jest brudna i cuchnąca. Nie jest to właściwie woda, tylko czarna, oleista ciecz o zapachu zgnilizny. Każdy jej łyk, lub nawet kontakt z nią niesie zagrożenie całkowitej utraty pamięci, lub w wypadku wyjątkowego szczęścia, utraty wspomnień z ostatniego dnia. Niektórzy korzystają z tego świadomie, pragnąć uciszyć kołatające się w ich głowach straszne wspomnienia. Pod leniwie płynącą powierzchnią rzeki szaleją gwałtowne prądy i wiry, wywracające i wciągające łodzie żeglarzy nie znających jej właściwości.

Mimo wszystkich tych cech Styks jest wygodnym środkiem podróży przez Plany Niższe. Podróż w każde miejsce, do którego dopływa nigdy nie zabiera dłużej niż dzień (niekiedy dzień pełen przygód).

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki