Fandom

Sferopedia

Suelowie

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Oeridians.jpg

Przedstawiciel Suelów, pierwszy od prawej.

Suelowie (ang. Suloise) są rasą ludzi mieszkających w Flanaess. Czasem zwanie po prostu Suelami (ang. Suel).

Suelowie poczęli migrować do Flanaess w wielkich ilościach około -447 WR, z Imperium Suelskiego. Liczba Migracji Suelskiej zwiększyła się po Wywołanej Dewastacji i Deszczu Bezbarwnego Ognia w -422 WR. Suelowie osiedlili się w wielu regionach Flanaess, często rywalizując z rodzimymi Flanami i migracyjnymi Oeridianami, tak jak z nieludzkimi mieszkańcami jak elfy, czy krasnoludy.

Choć potomków ludu Suelskiego można znaleźć niemal gdziekolwiek w Flanaess, odznaczające się krainy zawierające znaczącą ilość Suelów zawierając Półwysep Thillonrian, Szkarłatne Bractwo, Lordostwo Wysp, Morskich Baronów, Dolinę Sheldomar i Stany Urnst. Wyspy Lendore były niegdyś domem dla wielkiego kontyngentu Suelów, lecz większość ludzi zostało wypędzonych z tej ziemi kiedy kult Sehanine Księżycowy Łuk zyskał kontrolę po Wojnach Greyhawk.

Tradycyjny kalendarz ludu Suelów jest znany jako Rachuba Suelów.

OpisEdytuj

Czyści Suelowie mają typowo bladą skórę, z albinizmem dość odległym od tego pośród innych ras. Fioletowe i bladoniebieskie oczy są popularne, z szarymi i głebokimi niebieskim mniej powszechnymi. Kolor włosów jest jasny, od kilku cieni blondu po jasny rudy, i jest często pokręcony we wzorach.

Moda Suelów woli solidne kolory, z wielobarwnymi okryciami znaczącymi wyższy stan społeczny. Emblematy, symbole i podobne ozdoby (zazwyczaj w barwach kontrastujących z ubiorem), często oznaczając status lub powiązania ze starożytnymi suelskimi domami i tradycjami. Prastarzy Suelowie często nosili swobodnie leżące pantalony pokryte luźnymi bluzami, acz ich moda adaptowała się do przeróżnych klimatów w wiekach następujących po Wielkich Migracjach.

ReligiaEdytuj

Następujące bóstwa składają się na suelski panteon:

ŹródłaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki