Fandom

Sferopedia

Sukkub

4376stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Succubus35emm.jpg

Sukkub

Sukkub.jpg

Sukkub

Sukkuby (ang. Succubus) to tanar'ri żądzy i kuszenia. Podczas kiedy ich diabelskie odpowiedniczki, erynie, zwodzą swoje ofiary ku oparciu się chaosowi, by dołączyły do Oczekujących pławiących się w przesłodkich agoniach prawa, sukkuby uczą swoje ofiary obejmowania chaosu i bezprawia. Najczęściej polimorfują do postaci idealnej kobiety o mlecznobiałej skórze. Ich prawdziwa forma jest nieco bardziej demoniczna - z rozłożystymi skórzastymi skrzydłami i złowieszczo błyszczącymi oczami. Sukkuby komunikują się telepatycznie, znają też języki aktualnie kuszonych ofiar.

Pocałunek sukkuba wysysa energię życiową. Standardową taktyką tych kusicielek jest zaciągnięcie ofiary do łóżka i stopniowe drenowanie jej z energii, kiedy ogarnięta namiętnością nie zauważa tego. Sukkuby działają powoli i subtelnie, ostrożnie uwodząc śmiertelników i zabierając ich energię życiową do Otchłani. Są indywidualistkami i działają na własną rękę, nie odpowiadając przed innymi demonami. Balory wydają się nie mieć obiekcji. Męski odpowiednik sukkubów to inkuby.

ŹródłaEdytuj

  • Planescape Monstrous Compendium Appendix I

Więcej w Fandom

Losowa wiki