Fandom

Sferopedia

Svirfneblin

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Svirfneblin.jpg

Svirfnebliny wzywające żywiołaka ziemi

Svirfnebliny - nazywane również gnomami głębinowymi - zamieszkują podziemne korytarze Podmroku, gdzie czasem można napotkać ich niewielkie grupy, poszukujące klejnotów. Jak wieść głosi, żyją one w wielkich miastach ukrytych głęboko pod ziemią. Miasta składają się z ciasno nałożonych na siebie korytarzy, budynków i pieczar, zamieszkiwanych przez tysiące tych istot. Położenie owych osad trzymane jest w tajemnicy. W ten sposób svirfnebliny chronią się przed śmiertelnymi wrogami - drowami, kuo-toa oraz łupieżcami umysłu. Spryt, wytrwałość i zdolność ukrycia umożliwiają tej niepozornej rasie przetrwanie w ekstremalnie nieprzyjaznym środowisku. Te gnomy mimo drobnej budowy są silne i wytrzymałe. Mają skórę barwy kamienia, w odcieniach od jasnego brązu do ciemnej szarości. Ich oczy niemal zawsze są szare. Mężczyźni nie posiadają włosów, kobiety mają siwe, zwisające strąki. Przeciętny svirfneblin żyje 250 lat. Przedstawiciele tej rasy mówią gnomim, wspólnym, ziemnym oraz podwspólnym. Większość posługuje się także językiem drowów lub kuo-toa.

Patrole svirfneblinów są tak zgrane i tak dobrze pracują zespołowo, że zewnętrzni obserwatorzy podejrzewają u nich jakąś odmianę rasowej empatii. Z pewnością dysponują magicznymi zdolnościami zmiany postaci, rozmycia i oślepienia, która umożliwia im ucieczkę lub zmylenie niebezpiecznych istot napotkanych w czasie eksploracji podziemi. Doskonale opanowali ciche poruszanie się a także zastyganie w bezruchu na długi czas, co utrudnia ich zauważenie w ciemnościach Podmroku. Z uwagi na wyczulony słuch i węch, ich samych niezwykle trudno zaskoczyć. Gnomy głębinowe nigdy nie wypuszczają się poza swe osiedla bez ochronnych kolczug i krótkich mieczy, a wielu z nich nosi także paraliżujące strzałki i kryształy z usypiającym gazem.

Społeczność svirfneblinów ma ściśle podzielone role mężczyzn i kobiet. Niewiasty zajmują się utrzymywaniem porządku w mieście i produkcją żywności, mężczyźni natomiast zapewniają bezpieczeństwo i wydobywają cenne klejnoty. Każde miasto posiada króla i królową, z których każde nadzoruje działania tylko swojej płci. Kobiety praktycznie nigdy nie wyprawiają się poza miasto. Grupy męskich górników, którzy to czynią dowodzone są przez nadzorcę lub, w przypadku liczniejszych oddziałów, przez strażnika wydobycia i jego dwóch asystentów. Svirfnebliny uwielbiają klejnoty, jednak traktują je a także przybyszów z Planu Żywiołu Ziemi z szacunkiem, co sprawia, że rzadko są przez nich atakowane.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki