Fandom

Sferopedia

Sylfida

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Sylfida.jpg

Sylfida

AirKin.JPG

Sylfida po prawej

Sylfidy to nieduże istoty z Planu Żywiołu Powietrza, często spotykane również na Planie Materialnym. Mają postać pięknych kobiet z ważkopodobnymi skrzydłami o rozpiętości do 1,5 metra, zwykle przezroczystymi lub nakrapianych opalizującymi kolorami. Ich długie włosy mogą mieć najróżniejsze barwy, którym odpowiada odcień noszonych przez sylfidy luźnych, przejrzystych szat. Sylfidy posiadają naturalną zdolność lewitacji. Skrzydeł używają tylko do nadawania swemu lotowi pożądanej prędkości. Jeśli zostaną uszkodzone, sylfida wciąż potrafi unosić się w powietrzu lub szybować. Sylfidy unikają walki, woląc wykorzystywać swoją zdolność niewidzialności. W razie potrzeby potrafią rzucać czary. Są długowieczne; żyją do tysiąca lat, przez cały czas zachowując swój młodzieńczy wygląd. Choć nie ustalono tego z całą pewnością, podejrzewa się że rasa ta jest spokrewniona z nimfami z jednej strony a żywiołakami powietrza z drugiej.

Sylfidy to przyjazne istoty, często zaprzyjaźniające się z podróżnikami, zwłaszcza płci męskiej. Są ciekawskie, uwielbiają lot i podróże. Rzadko kiedy pozostają dłużej w jednym miejscu, jak również niechętnie dotykają ziemi. Swoje domy-gniazda budują najczęściej na szczytach drzew lub w grotach położonych w pobliżu górskich szczytów. Gniazda są bardzo różnej budowy, utworzone wyłącznie wedle gustów właścicielki. Sylfidy lubią wygody i ładne ozdoby, choć preferują raczej proste i nieskomplikowane wyposażenie. Chętnie wymieniają klejnoty i magiczne przedmioty na błyskotki lub utensylia, których akurat potrzebują.

Wszystkie sylfidy są płci żeńskiej. Swe dzieci płodzą głównie z elfami, rzadziej z ludźmi i niziołkami. Trzy miesiące po zapłodnieniu składają perłopodobne jajo, które wymaga jeszcze sześciu miesięcy pielęgnacji, zanim wylęgnie się z niego mała sylfida. Istoty te często przywołują żywiołaki powietrza do pilnowania swoich jaj. Choć przyjazne, sylfidy raczej nie zawiązują trwałych przyjaźni z naziemnymi humanoidami. Dobre stosunki łączą je z driadami i nimfami. Co 28 lat ma miejsce wielkie zgromadzenie sylfid, które spotykają się w celu wymiany informacji, handlu, odnowienia przyjaźni i przedstawienia innym członkiniom rasy swych dzieci.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki