Fandom

Sferopedia

Syrina

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Syrina.jpg

Syrina

Sirine.JPG

Syrina

Syrina to wodne istoty baśniowe. Wyglądają jak atrakcyjne ludzkie kobiety, lecz ich odmienność zdradza skóra o lekkim zabarwieniu żółtym lub zielonym. Ponadto ich włosy mogą przyjmować, prócz typowych ludzkich kolorów, barwę lśniącego srebra lub ciemnej zieleni. Jeśli noszą odzienie, dbają by było ono skąpe i odpowiednio ukazywało ich wdzięki. Potrafią oddychać zarówno powietrzem jak wodą. Choć świadome swej urody, najważniejszym przymiotem jest dla nich ich głos i dźwięk własnego śpiewu. Pozbawione kontaktu z wodą i możliwości śpiewu, szybko umierają.

Siryny tą to wyjątkowe, nawet jak na istoty baśniowe, indywidualistki, które dbają tylko o siebie. Ich ulubionym zajęciem jest pływanie, śmiech, śpiew, gra na instrumentach lub taniec, jednym słowem świetna zabawa, w którą od czasu do czasu wciągają napotkanych śmiertelników. Po kilku godzinach zabawy syriny opuszczają swoich towarzyszy, najczęściej nurkując w wodzie i znikając. Mimo otwartości podczas zabaw i hulanek, syriny są bardzo tajemnicze jeśli chodzi o swe domostwa i miasta w których mieszkają. Osobnik, który popłynie za nimi do ich siedziby, niechybnie zostanie zaatakowany. Syriny przyjmują chętnie każdą pomoc jaką im się ofiaruje, lecz nie czują raczej potrzeby odwdzięczenia się. Co najwyżej mogą obdarować wybawiciela kamykiem, klejnotem, muszelką lub innym drobiazgiem, lecz nic po za to.

Spotkania ze śmiertelnikami odbywane są zazwyczaj wyłącznie w celu poczęcia dziecka. Na ojców wybierani są ludzie, rzadziej elfy, trytony lub męskie syreny. Mężczyzna pełni wyłącznie rolę prokreacyjną i nie jest później obdarzany najmniejszym zainteresowaniem. Ciąża siryny trwa około dziewięciu miesięcy. Rodzi się od jednego do czterech dzieci - wyłącznie dziewczynki. Pozostają one pod opieką matek do piątego roku życia. Później muszą radzić sobie same. Dorosłość osiągają w wieku dziesięciu lat, dożywają mniej więcej pięćdziesiątki, jednak uroda nie opuszcza ich nawet w podeszłym wieku.

Syriny potrafią walczyć mieczem bądź sztyletem choć nie są w tym zbyt biegłe. Najczęściej wykorzystują swój magiczny śpiew i zdolności do oczarowania i osłabienia wroga. Poza tym posiadają fenomenalne umiejętności unikania ciosów. Niemniej jednak, jeśli to możliwe, unikają jakichkolwiek starć.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki