Fandom

Sferopedia

Szczur

4384strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
101128.jpg

Szczury

Szczury to małe, wszędobylskie gryzonie o długich, nagich ogonach. Są wszystkożerne, agresywne, znakomicie dostosowują się do życia w każdym środowisku i są nosicielami rozmaitych chorób. Istnieje kilkadziesiąt gatunków tych zwierząt, ale tylko nieliczne są na tyle duże, żeby stanowić bezpośrednie zagrożenie dla humanoidów.

Wszystkie szczury mają zbliżoną budowę ciała - smukłe ciało ze spiczastym nosem, długimi uszami i ogonem dorównującym długością tułowiu. Futro szczurów jest szare, brązowe, czarne lub białe. Niektóre gatunki znakomicie się wspinają, inne równie sprawnie poruszają się w wodzie. Ulubionym środowiskiem tych zwierząt są zakamarki miast i innych skupisk ludzkich, gdzie duże ilości wytwarzanych odp0adków zapewniają im pożywienie. Chętnie kryją się w kanałach i opuszczonych budynkach, z upodobaniem wynajdują wejścia do spiżarni i magazynów z żywnością. Choć zazwyczaj uciekają przed każdą istotą większą od siebie, jeśli znajdą się w pułapce, walczą nieustraszenie. Większe stada szczurów cechują się agresją i bywają niebezpieczne kiedy poszukują żeru. Na domiar złego mnożą się bardzo szybko - pojedyncza samica może rodzić młode nawet pięć razy do roku, a w pojedynczym miocie przychodzi ich na świat nawet sześć.

Szczur szorstkowłosyEdytuj

To odmiana mało agresywnego szczura drzewnego. Szczury szorstkowłose są roślinożerne i żyją w lasach. Upodobanie do błyszczących przedmiotów sprawia, że ich gniazda kryją niekiedy interesujące łupy. Szczury te nadają się do oswajania.

Ogromny szczurEdytuj

Ogromne szczury osiągają do 60 centymetrów długości. Charakteryzują się agresją i krwiożerczości. Często zamieszkują krypty i lochy, chętnie podkopują się też pod cmentarze, ponieważ ich ulubionym pożywieniem jest padlina i zwłoki. Są mocno zbudowane, a ich ogony są krótsze niżu zwykłych szczurów.. Ich futro jest czarne lub brązowe, z białym podbrzuszem. Ich ukąszenie często przenosi choroby. Doskonali pływacy, boją się i uciekają przed ogniem. Często służą jako zwierzęta bojowe szczurołakom i wampirom.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki