FANDOM

Tam, gdzie łączą się sfery... powstało w 2005 roku. Początkowo jako forum założone i rozwijane przez Kacpra „Hilsima” Pluta i Pawła „Lorda Pawella” Piwowarczyka; do ekipy dołączyli później Anna „Maedhros” Błaszczyk, Manedhel i Piotr „Lumbago” Fokt. Obecnie Tam, gdzie łączą się sfery... prowadzone jest przez Lunara i Kristoff'a. Tam, gdzie łączą się sfery... powstało z prostej przyczyny - chęci zaspokojenia głodu na Planescape, jako że w Polsce nigdy nie ukazały się żadne oficjalne materiały na temat Planescape, zaś jedyne materiały, które można było znaleźć w internecie były szczątkowe a ich ilość dawała dużo do życzenia. Na samym początku Tam, gdzie łączą się sfery... było tylko forum skupiającym fanów Planescape a także ludzi którzy grali w grę Planescape: Torment i chcieli dowiedzieć się czegoś więcej na temat Planescape. Szybko odkryto, iż samo forum nie wystarczy, gdyż w dalszym ciągu brakowało jakichś solidnych materiałów. I tak powstał pierwszy realizowany przez społeczność forum projekt związany z Planescape. Założeniem projektu jest przetłumaczenie oficjalnych materiałów wydawanych przez Planewalker.com na język polski. Cały projekt realizowany jest na podobieństwo ruchu Open Source, czyli osoba korzystająca z materiałów posiada wolność w rozpowszechnianiu, edycji i użytkowaniu. Ponadto materiały są rozpowszechniane za darmo na licencji Creative Commons. Projekt rozwijany jest przez społeczność, a nie przez wąskie grono ludzi, dzięki czemu każdy może w dowolnej chwili wnieść coś do projektu, co w znacznym stopniu przyczynia się do wzrostu jakości pracy. Niedawno rozpoczętym nowym projektem jest stworzenie wolnej encyklopedii na skrypcie Mediawiki, która dotyczyć będzie tylko i wyłącznie Planescape, a informacje w niej zawarte będą rzeczowe i łatwo przyswajalne, tak zwana „wiedza w pigułce”. Główny założeniem jest to, by encyklopedię mogła rozwijać każda osoba. Encyklopedia nazywa się Sferopedia.

Linki Edytuj

Portal

Forum

Więcej z Fandomu

Losowa wiki