Fandom

Sferopedia

Tari

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tari.gif

Tari

Tari - (szczuroludzie) stosunkowo niewielkie humanoidy, mające wiele cech szczurzych, żyjących na Athasie. Mają naturę podobną do szczurów, chętnie żywią się odpadkami, resztkami i padliną, prowadzą głównie nocny tryb życia etc. Ich inteligencja jest przeciętna. Są obojętni na sprawy ideowe i polityczne.

Wygląd Edytuj

Średni wzrost to 1,5 metra (3 stopy) a średnia waga to 45 kilogramów (100 funtów). Przeważnie chodzą w pozycji dwunożnej, ale nie mają problemów z poruszaniem się z użyciem kłykci. Ogon może osiągnąć nawet 2 metry długości i jest na tyle silny, że w pewnych sytuacjach może być używany jako dodatkowa kończyna (np. do uchwycenia się barierki). Całe ciało pokryte jest futerkiem, przeważnie w odcieniach brązu, rzadziej szarości, srebra czy złota. Włosy na głowie (i często na twarzy) zazwyczaj są czarne. Zęby są szpiczaste.

Niezbyt chętnie noszą ubrania, ale chętnie zdobią swoje futerka warkoczykami, koralikami. W celach ozdobnych, rytualnych lub wojennych farbują swoje owłosienie (całe lub częściowe) jagodami.

Ciekawą rzeczą jest toksyczność ich ugryzień - już same bakterie wewnątrz ich nieczystych ust wystarczą do zakażenia rany jakimiś paskudztwami, to jeszcze część zębów (nawet połowa) jest zaopatrzonych w gruczoły jadowe. Jad Tari jest wysoce ceniony przez alchemików, ale próby jego wydobycia z martwego osobnika są bardzo niebezpieczne, bo trucizna nie musi znaleźć się wewnątrz organizmu aby szkodzić.

Społeczność Edytuj

Żyją gromadnie w kanałach, na wysypiskach śmieci, ruinach itp. W tych prymitywnych społecznościach złodziei-padlinożerców potrafią urodzić się osobniki "wybitniejsze". Są to wojownicy oraz wodzowie. Ich narodziny mają raczej charakter losowy, trudno mówić o jakiś rodach czy kastach. Lepszą telepatią wykazują się tylko wodzowie.

Okres godowy samice mają raz do roku, w wyniku czego rodzi się od 2 do 8 młodych. Zależność młodych od matki trwa tylko 3 miesiące. W następnym okresie, około roku, rodzina uczy je życia, po czym osobnik uznawany jest za samodzielnego i dorosłego.

Wałęsają się skrycie po rejonie, szukając dóbr, które można sobie przywłaszczyć. Ich budowa fizyczna czyni z nich wręcz doskonałych złodziei. Chociaż stanowią dość prymitywną społeczność, to osobniki z dziczy potrafią udomowić inixy oraz crodlu. Niekiedy można nawet natrafić na tariową karawanę.

Ich język oparty jest na piskach, co stanowi podstawową trudność dla innych humanoidów w jego nauce. Same Tari też niechętnie uczą się innych języków, zaledwie kilka procent umie jakkolwiek mówić w języku ludzkim czy elfim (płynnie to jedynie garstka).

Historia Edytuj

Niegdyś Tari stanowiło wysoko rozwiniętą cywilizację, ze stolicą na południu płaskowyżu - Ythri. Teraz z tego miasta pozostały tylko ruiny. Prawdopodobnie sprymitywizowanie tej rasy jest wynikiem działalności Kalid-Ma podczas Wojny Oczyszczenia. Reszta ich historii okryta jest tajemnicą - betonowe i skalne tablice w okolicach Ythri są pokryte zapomnianym pismem a wszelkie próby odszyfrowania kończyły się niepowodzeniem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki