Fandom

Sferopedia

The Deva Spark

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Ps-deva.jpg

Okładka przygody

The Deva Spark (Iskra devy) to wydana w 1994 roku oficjalna przygoda do Planescape. Opowiada o pościgu po Planach Wyższych za bebilithem, który przez przypadek wchłonął boską iskrę pewnego devy.

Zawiązanie fabułyEdytuj

Mowaniczny deva Ybdiel otrzymał od jednego z bogów Elizjum trudne zadanie przeniknięcia w głębiny Otchłani w celu infiltracji siedziby Władcy Demonów Lindyrma. Aby uniknąć wykrycia przez wykrywające instynktownie dobro tanar'ri, Ybdiel zdecydował się przekazać innej istocie swoją iskrę. Podczas podróży przez Plan Materialny wypatrzył odpowiedniego kandydata - śmiertelnika imieniem Fachal, który na jego oczach uratował dziewczynkę z płonącego budynku. Ta decyzja okazała się fatalną w skutkach pomyłką, ponieważ Fachal był mordercą i podpalaczem, który skaczące z okna dziecko złapał przez przypadek. Spieszący ku Otchłani deva był jednak zbyt skupiony na czekającym go zadaniu, by właściwie rozpoznać sytuację. Na domiar złego moc pozbawionego iskry anioła stopniowo słabnie. Zagrożony redukcją do poziomu oczekującego, Ybdiel traci powoli szanse na powodzenie swojej misji, a także na ponowne połączenie ze swą dobrowolnie oddaną mocą. Tymczasem Fachal podpalacz zostaje zabity przez właściciela budynku, który puścił z dymem i trafia na plan odpowiadający w największym stopniu jego charakterowi - Otchłań, zabierając ze sobą iskrę devy.

Przebieg przygodyEdytuj

Bohaterowie płacąc w karczmie w Sigil za posiłek, przypadkowo otrzymują resztę w biesich monetach, między którymi zawieruszył się klucz-pułapka do portalu do Otchłani. Po przejściu przez pierwsze drzwi na ich drodze, przenoszą się do otchłannej gospody, będącej swego rodzaju przystankiem dla bzików podróżujących na te plan.

Ybdiel.JPG

Ybdiel przekazuje Fachalowi swoją iskrę.

  • Rozdział I - pobyt w karczmie otchłannej pozwala bohaterom na bliższe poznanie ulubionych rozrywek tanar'ri. Są świadkami przybycia nowego oczekującego - Fachala, którego tropem podąża głodny bebilith. Demon pożera nieszczęsnego oranta, pochłaniając przenoszoną przez niego iskrę devy. Przebywający w karczmie pod zmienioną postacią Ybdiel staje do walki z bebilithem i odnosi poważne rany. Podczas, gdy bebilith ucieka, deva używa swej malejącej mocy by wezwać do pomocy przebywające w pobliżu dobrze usposobione istoty - bohaterów.
  • Rozdział II - bebilith ucieka przez Sigil ku Elizjum, tropiony przez bohaterów. Istoty, które go napotkały dostarczają sprzecznych informacji o naturze i celu bestii. Razem z grupą podróżuje ranny deva, którego celem jest dostarczenie zdobytych w Otchłani informacji do Księstwa - krainy swego władcy na Elizjum. Po dotarciu na miejsce Ybdiel zostaje porwany przez Abaię. Bebilith, opętany nagłą chęcią odkupienia swoich win, pragnie uzdrowić swoją niedoszła ofiarę. W końcu bohaterowie odkrywają, że bebilith nosi w sobie iskrę devy i wskutek jej działania przeobraża się powoli w nową istotę. Za radą miejscowego mędrca drużyna wraz z Abaią udaje się w poszukiwanie Przedmiotów Ugody - artefaktów, które mają połączyć devę i bebilitha w jedno.
  • Rozdział III - drużyna musi przekonać mieszkańców Księstwa, by zostawili bebilitha w spokoju do czasu znalezienia sposobu na przywrócenie iskry jej prawowitemu właścicielowi, podczas gdy deva kona na ich oczach. Pojawia się dodatkowy dylemat - czy mają prawo odebrać demonowi iskrę i zniszczyć nowopowstałego sługę dobra? O ostatecznym rozwiązaniu zadecydują próby odbyte w Labiryncie Ugody.

Ważne postacieEdytuj

  • Ybdiel - monadyczny deva wysłany z ryzykowną misją do Otchłani. Pierwotny posiadacz niebiańskiej iskry, która jest głównym przedmiotem całej awantury. Po jej utracie stopniowo osuwa się w dół niebiańskiej hierarchii. Przez większość przygody raniony przez bebilitha deva przebywa w stanie śpiączki, a w miarę upływu czasu jego skrzydła kurczą się a ciało marnieje i starzeje się w oczach. Jeżeli nie uda mu się odzyskać iskry, staje się zwyczajnym oczekującym i umiera.
  • Abaia - samica bebilitha, przechodząca podczas przygody bardzo poważne zmiany. Początkowo jest typowym pająkowatym demonem - łowcą i postrachem tanar'ri. Po wytropieniu i pożarciu Fachala zaczyna się zmieniać pod wpływem przejętej od ofiary iskry devy. Pokonuje w pojedynku Ybdiela i nasącza jego ciało trucizną, po czym ucieka. Iskra walczy z na wskroś złą naturą biesa, usiłując wyplenić leżące w jego naturze zło. Mroczna natura Abaii próbuje natomiast pozbyć się uciążliwego pasożyta. Targany wewnętrznym konfliktem podróżuje na Elizjum, gdzie na przemian dopuszcza się dobrych i odrażających czynów. Ostatecznie rozpoczyna przeobrażenie w zupełnie nową istotę i tylko decyzja bohaterów przygody decyduje o jej ostatecznym losie.
  • Garrisz - nycaloth wysłany przez lorda tanar'ri Lindyrma w celu zabicia Ybdiela i zażegnania niebezpieczeństwa ujawnienia wykradzionych przez niego sekretów.
  • Żwawa Cari - członkini Szyfrów, dogląda rannego devy po jego ucieczce z Otchłani do Sigil i działa jako pośrednik pomiędzy nim a drużyną.

Więcej w Fandom

Losowa wiki