FANDOM

106342

Tirbany

106341

Tirbana oczoskrzydły

Na marginesie cywilizacji, opuszczone miasta rezonują świergoczącym hałasem niezliczonych tirban. Wiecznie harujące, wiecznie rozmnażające, te straszliwe stworzenia rozprzestrzeniają się i prosperują by przytłaczając lud odizolowanych wiosek, umieszczając te ofiary w magicznej drzemce i implantują w nich jaja. By podtrzymać swoją egzystencję, tirbany potrzebują żywych nosicieli. Ponieważ zwierzęta i inne dzikie życie rzadko gromadzą się w wystarczającej liczbie dla ich potrzeb, te stworzenia wyewoluowały by wyszukiwać konsekwentnie gęsto zaludnione społeczności świadomych ras. W takich miejscach, tirbany znajdują więcej niż wystarczająco nosicieli by mnożyć nowe pokolenia. Tirbany przybierają jedną z czterech znanych form. Najsłabsze z ich rodzaju są oczoskrzydli, dziwne stworzenia które przypominają nadmiernie duże ważki. Ponad nimi są przeglądacze, robotnicy - trutnie obciążone magicznym podbijaniem mieszkańców osad. Zabójcy są wojownikami tirban, tłumiącymi każdy opór w populacji świadomych istot celu kolonii. Na szczycie są wylęgacze którzy implantują jaja tirban w straconych nosicielach.

OczoskrzydłyEdytuj

Łagodne tirbana oczoskrzydli nie są jednak nieszkodliwe. Służą swojej kolonii jako zwiadowcy i jako niańki, utrzymując nosicieli przy życiu póki jaja się w nich nie wyklują. Jedyne tirbana znajdywane poza kolonią, oczoskrzydli czasami służą jako chowańce dla czarodziejów i zaklinaczy. Są cenione za ich zdolność wyczucia magicznych aur i rozpraszania uroków.

TruteńEdytuj

WylęgaczEdytuj

ZabójcaEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki