Fandom

Sferopedia

Tirbana

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

106342.jpeg

Tirbany

106341.jpg

Tirbana oczoskrzydły

Na marginesie cywilizacji, opuszczone miasta rezonują świergoczącym hałasem niezliczonych tirban. Wiecznie harujące, wiecznie rozmnażające, te straszliwe stworzenia rozprzestrzeniają się i prosperują by przytłaczając lud odizolowanych wiosek, umieszczając te ofiary w magicznej drzemce i implantują w nich jaja. By podtrzymać swoją egzystencję, tirbany potrzebują żywych nosicieli. Ponieważ zwierzęta i inne dzikie życie rzadko gromadzą się w wystarczającej liczbie dla ich potrzeb, te stworzenia wyewoluowały by wyszukiwać konsekwentnie gęsto zaludnione społeczności świadomych ras. W takich miejscach, tirbany znajdują więcej niż wystarczająco nosicieli by mnożyć nowe pokolenia. Tirbany przybierają jedną z czterech znanych form. Najsłabsze z ich rodzaju są oczoskrzydli, dziwne stworzenia które przypominają nadmiernie duże ważki. Ponad nimi są przeglądacze, robotnicy - trutnie obciążone magicznym podbijaniem mieszkańców osad. Zabójcy są wojownikami tirban, tłumiącymi każdy opór w populacji świadomych istot celu kolonii. Na szczycie są wylęgacze którzy implantują jaja tirban w straconych nosicielach.

OczoskrzydłyEdytuj

Łagodne tirbana oczoskrzydli nie są jednak nieszkodliwe. Służą swojej kolonii jako zwiadowcy i jako niańki, utrzymując nosicieli przy życiu póki jaja się w nich nie wyklują. Jedyne tirbana znajdywane poza kolonią, oczoskrzydli czasami służą jako chowańce dla czarodziejów i zaklinaczy. Są cenione za ich zdolność wyczucia magicznych aur i rozpraszania uroków.

TruteńEdytuj

WylęgaczEdytuj

ZabójcaEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki