FANDOM

40a811bd2a453d92985ace361e2a5258

Tri-krin w D&D Next

Thri kreen

Tri-krin

Tri-kriny to zamieszkująca pustynie rasa modliszkoludzi. To doskonali łowcy, jak i istoty o wielkim potencjale psionicznym.

PodrasyEdytuj

Tohr-krinEdytuj

Tohr-kriny są większymi, wykształconymi wersjami tri-krinów. Są bardziej cywilizowane niż ich mniejsi kuzyni, i nie tak agresywne. Jednak gdy walczą, są bardziej zabójcze niż tri-kriny. Są sporadycznie spotykane podróżując przez Athas, lecz żadne nie są rodzime dla znanych ziem. Plotki mówią że mogą pochodzić z miasta i zlokalizowanego dużo dalej, lecz żaden tohr-krin nigdy nie wyjawi miejsca pobytu tego miasta lub czy kiedykolwiek w ogóle istniało.

Tohr-krin przypomina swojego mniejszego kuzyna i może nawet zostać pomylony z jednym. Przypominają ogromne modliszki z piaskowo-żółtym ubarwieniem modliszkowego wojownika. Posiadają ciemnopurpurowe lub czarne oczy i noszą skórzane uprzęże by nosić bronie i inny dobytek. Tohr-kriny rosną do 3 metrów wysokości i do 4 wysokości i ważą od 136 do 181 kilogramów. Noszą normalne bronie i tarczę lub specjalną broń którą opracowały tri-kriny, gythkę. Opracowali również ulepszoną wersję chatkchi, zwaną kyorkcha. A tohr-krin spotkany na drodze często posiada specjalnie wykonany plecak wypełniony dziełami sztuki i książkami z którymi nie potrafi się rozstać.

Tohr-kriny mówią językiem tri-krinów, jak również swoim własnym językiem. Dodatkowo mówią 1 do 4 innymi językami. Posiadają sześć podgatunków.

  • J'ez tohr-krin: J’ez posiadają czarną chitynę i czteropalczaste ręce. Nad ich chityną rozciąga się skóra i posiadają długie anteny. J’ez posiadają również usta które są dziwniejsze dla krinów. Ogólne rozmieszczenie jest kuliste i j’ez posiadają skierowane do wnętrza zębowate części dookoła obwodu ich stosunkowo giętkich ust. Przedłużenia sięgają od stron ust i pomagają uchronić pożywienie od bycia zabranym przez “zęby”, które wydzielają truciznę tohr-krina.
  • J'hol tohr-krin: J'hol posiada czerwoną chitynę trzy pazury na każdej ręce i dużą antenę. Odwłok j'holi jest mały w porównaniu do innych krinów i j’hol jest niemal humanoidem w wyglądzie. J’hol jest lepiej zbudowany do kamiennych pustkowi i skalistych nieużytków, terenie który istnieje w większości ich państwa.
  • T'keech tohr-krin: T’keechy posiadają zieloną chitynę, wskazując że niegdyś żyli w obszarach gdzie rośliny były powszechne. Zielony jest dość ciemnego odcienia, z jaśniejszą zielenią wzdłóż tułowia i odwłoku. T’keechy posiadają małe odwłoki i są podobne w budowie do j’hola. T'keechy posiadają długie anteny i ręce o czterech pazurach.

Zik-trinEdytuj

Tak jak zwiadowca zik-trin’ta (miano tohr-krina na Płaskowyżach), wojownik zik-trin’ak jest stworzeniem stworzonym z normalnego krina. Zik-trin’ak jest bardzo podobny do normalnego tri-krina lub tohr-krina, lecz jest większy i bardziej niebezpieczny. Zik-trin’ak mierzy 3 metry i jest długości 4 metrów.

Zik-trin’ak jest zbudowany do walki; pazury są dłuższe i ostrzejsze niż te normalnego krina, a egzoszkielet jest przyzdobniony kolcami, guzami i innymi i wypukłościami. Chociaż większość zik-trin’aków posiadają żółte egzoszkielety (wykonanych z To’ksa tri-krina), część posiada czarne skorupy, w końcu kilka jest czerwonych lub nawet zielonych. Zik-trin’ak w innych kolorach posiadają również inne cechy związane z ich bazowym gatunkiem.

Podczas gdy są inteligentne i zdolne do mowy, rzadko rozmawiają, i nie mogą zostać odwiedzione od przypisanego działania.

Zik-chilEdytuj

XixchilEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki