FANDOM

102080

Trucizny

Znane truciznyEdytuj

  • Apatia
  • Arszenik
  • Błękitny winnis
  • Ekstrakt z czarnego lotosu
  • Esencja cieni
  • Gaz oszałamiający
  • Jad czarnej żmii
  • Jad dużego skorpiona
  • Jad małej stonogi
  • Jad ogromnej osy
  • Jad purpurowego robala
  • Jad średniego pająka
  • Jad wywerna
  • Korzeń terinaw
  • Krew skrytobójcy
  • Krwiokorzeń
  • Maź choroblitowa
  • Mech id
  • Mgła szaleństwa
  • Muchomor paskowy
  • Napar drakolicza
  • Nitarit
  • Obezwładniająca trucizna drowów
  • Obłęd męstwa
  • Olej taggit
  • Opary palonego othuru
  • Ostrze śmierci
  • Papka z korzenia malyssu
  • Postrach jaskiń
  • Proch licza
  • Proszek mrocznego porywacza
  • Proszek ungol
  • Serum prawdy
  • Smocza żółć
  • Sok mózgowy gnilnego pełzacza
  • Wywar z liścia sassone
  • Zielonokrwisty olej
  • Łzy zmroku

Opisy truciznEdytuj

Gaz oszałamiający: Svirfnebliny uzyskują ten gaz z zarodników rzadkich grzybów. Można go przechowywać w szczelnych pojemnikach w płynnej postaci. Po stłuczeniu zbiornika trucizna uwalnia się w 1,5 - metrowym wybuchu gazu. Podziemne gnomy wytwarzają specjalne strzałki o szklanych grotach, którymi można rzucać w wybranych wrogów albo o ściany jaskiń, aby unieszkodliwiać większe grupy adwersarzy.

Maź choroblitowa: Tę pastę robi się ze sproszkowanego choroblitu i innych zjadliwych trucizn. Zwykle nakłada się ją na broń.

Napar drakolicza: Ta połykania trucizna (obniżająca budowę) jest tworzona konkretnie dla smoka który życzy sobie zostać drakoliczem. Automatycznie zabija smoka dla którego został przygotowany (bez szansy obrony).

Obezwładniająca trucizna drowów: Mroczne elfy słyną z używania trucizny powodującej utratę przytomności. Pieczołowicie strzegą sekretu tej trutki, którą trudno znaleźć poza krainami i osadami drowów.

Obłęd męstwa: Mieszanina rzadkich gatunków gleby i magicznych skał będąca niebezpieczną, acz kuszącą trucizną. Jej spożycie zapewnia tymczasową premię z usprawnienia do Siły i Budowy, ale obniża sprawność umysłową poprzez kary do Intelektu i Roztropności.

Postrach jaskiń: Trucizna wydestylowana z grzyba pełzacza jaskiniowego.

PozytoksynyEdytuj

Pozytoksyny są specjalnymi alchemiczny mi substancjami, wydestolowanymi z wody święconej i splecione z pozytywną energią. Dla cielesnego nieumarłego stworzenia pozytoksyny funcjonują podobnie jak trucizna, często zadając początkowe i drugorzędne obniżenia atrybutów lub wysączenie gdy celowi nie powiedzie się test wytrwałości. Obniżenie zdolności lub wysączenie zadawane przez większość pozytoksyny nie może zredukować atrybutu nieumarłego stworzenia do zera. Pomimo swojej zwykłej niepodatności na obniżenie i wydączenie wartości atrybutów fizycznych (siły i zręczności), nieumarli są wrażliwi na obniżenie lub wysączenie atrybutów spowodowane przez pozytoksyny. Substancje te tak właściwie przełamują fizyczną formę nieumarłego, jednocześnie przeszkadzając nieświętym energiom które utrzymują nieumarłe stworzenie ożywionym. Dr facto dowolne obrażenia zadane sile lub zręczności nieumarłego stworzenia przez poztoksynę jest w rzeczywistości pernamentnym wysączeniem atrybutu, czyniąc takie substancje rzeczywiście obawianymi przez przez takie stworzenia. Cielesna nieumarła postać posiada 5% szansy sama wystawić się na pozytoksynę kiedykolwiek aplikuje pozytoksynę na broń lub w inny sposób przygotowuje ją do użytku. Ponadto cielesny nieumarły którego dopadnie zły los przy ataku z zatrutą pozytoksyną bronią musi wykazać się refleksem lub przypadkowo sam zatruje się substancją. Postać która może bezpiecznie obchodzić się z truciznami, taka jak skrytobójca może ignorować te ryzyka. Pozytoksyny są nieszkodliwe dla wszystkich innych stworzeń, włączając bezcielesnych nieumarłych. Jako substancje nadnaturalne, pozytoksyny nie działają w polach antymagicznych lub podobnych obszarach. Traktuj pozytoksyny jako trucizny na potrzeby czarów i efektów takich jak wykrycie trucizny, opóźnienie trucizny i neutralizacja trucizny.

ŹródłaEdytuj