Fandom

Sferopedia

Trwała Stodoła

4385stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Barnstable.JPG

Trwała Stodoła

Trwała Stodoła (ang. Barnstable) to przytulna i niezwykle gościnna wioska niziołków, która została wessana do Limbo z Materialu przez burzę dzikiej magii. Wobec braku możliwości powrotu na rodzinny plan, mieszkańcy postanowili możliwie najwygodniej urządzić się wśród chaosu. Trwała Stodoła składa się z kilkudziesięciu niziołczych nor, położonych w korzeniach olbrzymiego, obwieszonego lianami dębu. Jedynym nadziemnym budynkiem jest wielka, położona w centrum stodoła, gdzie trzymane są będące wspólną własnością kuce i kozy, oraz przechowywana jest żywność, zbierana z okolicznego lasu. Wśród mieszkańców nie ma naturalnych anarchów, są więc zmuszeni nieustannie trzymać dyżury, aby utrzymywać swój dom w całości. Burmistrzem wioski jest Tudbury Tuftle, sędziwy siwowłosy niziołek z rodu Tęgów, liczący sobie 190 lat. Z uwagi na to, że starzec nie jest już w pełni sił i niedosłyszy, większość decyzji podejmuje jego bratanek, oficjalnie tylko zabierający w jego imieniu głos Jereby Mallock Wilbert Stockart. Wioska nie ma stałej straży - w razie konieczności zwoływane jest pospolite ruszenie, a w razie ataku niziołki zagęszczają otaczający ich siedzibę dębowy las w nieprzebytą knieję, uniemożliwiając dotarcie do środka. Pokojowo nastawieni goście są mile widziani i mogą liczyć na posiłek i nocleg pod gołym niebem, a przy dobrych zdolnościach negocjacyjnych nawet na zakup kucyka.

ŹródłaEdytuj

  • Planes of Chaos

Więcej w Fandom

Losowa wiki