FANDOM

58424a41df8eea81dcaeea3caec4bbc5

Tryton z Volo's Guide to Monsters

Triton2

Tryton

Trytony pochodzą ponoć z Planu Żywiołu Wody, a na Plan Materialny przeniosły się z bliżej nieznanych powodów. Zamieszkują morza, najchętniej te w klimacie gorącym. Niemniej zmuszone żyją w chłodniejszych wodach. Opisywane istoty mają srebrzystą skórę, którą w dolnej połowie ciała pokrywają srebrnobłękitne łuski. Ich włosy są granatowe lub niebieskozielone. Trytony tworzą duże społeczności zamieszkujące podmorskie jaskinie o rzeźbionych ścianach lub zamki ze skał, koralu i innych naturalnych materiałów. Prowadzą zbieracko-łowiecki styl życia, więc z bogactw podwodnego świata biorą tylko to, co jest im potrzebne. Z natury są podejrzliwe, szczególnie względem istot z powierzchni, których starają się unikać, jeśli to tylko możliwe. Niemniej stworzenia napadające na siedziby trytonów te traktują bez pobłażliwości - pojmani intruzi zwykle są pozostawiani na łaskę morskich prądów, co najmniej 15 kilometrów od brzegu, bez ekwipunku. Opisywane stworzenia powiadają wówczas, iż zdają się na "miłosierdzie morza". Trytony to naturalni wrogowie złych i okrutnych sahuaginów, z którymi nie są w stanie współistnieć (i vice versa). Obie rasy cały czas toczą krwawe wojny, które często utrudniają żeglowanie statkom oraz handel morski. Typowy tryton jest mniej więcej wielkości człowieka. Niniejsze istoty mówią wodnym i wspólnym.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki