FANDOM

Miasto
Tu'narath by Adam Paquette & Brandon Leach-Dragon Magazine 377 (07-2009).jpg
Panorama Tu'narath
Tu'narath
Inne nazwy Miasto Śmierci
Lokalizacja Plan Astralny
Rząd Vlaakith
Mieszkańcy githyanki (96%), inni (4%, w tym niewolnicy)
Charaktery praworządny zły
Religia Vlaakith
Organizacje brak
Tu-narath from afar by William O-Connor-Dungeon Magazine 168 (07-2009).jpg

Tu'narath widziane z oddali oraz astralne statki githyanki

Tu-narath scheme-D&D 3ed (2004) WOTC - Planar Handbook A player-s guide to the planes.jpg

Plan miasta i rozlokowanie dzielnic

Githyanki Astral Citadel by Tony Diterlizzi-2600 (1994-04) TSR Planescape Campaign Setting - A DM Guide to the planes.jpg

Posępna architektura typowego miasta githyanki na Planie Astralnym

Z daleka, Tu'narath jest unoszącą się masą otoczoną dryfującymi górami i kamiennymi odłamkami. Podczas zbliżania, uwidacznia się wstrząsający kształt skalistego kolosa noszącego osobliwe podobieństwo do olbrzymich zwłok o ukoronowanej głowie, sześciu promienistych rękach i torsie rozkruszającym się w rozprysk latających szczątków. Samo miasto pokrywa całą skalistą powierzchnię, pokrywając jej boki i spód, od samej głowy przez tors aż podłożę nie staje się złamanym ogonem. Ulice wiją się i skręcają przez wypełnione dzielnicy, przetłoczone wysokimi wieżami, potężnymi twierdzami i niezliczonymi gmachami potęgi wojennej githyanki.

Dryfujące fortece różnych rozmiarów i kształtów zaśmiecają obszar wokół łupiny. Każda twierdza odzwierciedla architektoniczną oszczędność miasta. Surowe wieże oprawione są kolcami i majaczącymi murami, które zapewniają zastraszające powitanie.

Wokół Tu'narath, grawitacja pozostaje subiektywna, lecz podczas zbliżania się około 70 metrów, masa wywiera siłę sprawiającą, iż istoty "spadają" do miasta. Spód Tu'narath jest grunt, toteż podróżując do "podwozia" miasta, nie ma ryzyka upadku. Jako iż miasto polega w transporcie i handlu na pojazdach astralnych, Tu'narath wykonstruowało sześć ramion poza jego dziwny wpływ by działały jako przystanie.

Choć skorupa wydaje się dryfować w Astralnym Morzu, to w istocie pozostaje zatrzymana w ustalonym położeniu, znacząc prawdziwe miejsce, gdzie bóg został zabity. Astralny prądy wirują wokół niego tak jak wrak robi kręgi wokół siebie. Tu'narath nie można poruszyć w żaden sposób. Ani też nie może zostać zabrane z Astralnego Morza.

Można spekulować o tożsamości martwego bytu, lecz większość zgadza się, iż był to bóg, który zanikł z pamięci wieki temu. Wybrawszy to miejsce by zostało największym miastem githyanki w Astralnym Morzu było kwestią wygody, gdyż zapewniało największą powierzchnię uchodźcom githyanki i oferowało doskonałe miejsce postojowe dla nowych inwazji na inne światy. Githyanki nie dbały, iż ich miasto spoczywało na martwym bogu, gdyż większość traktuje boskość pogardą i drwiną. Martwy bóg dodał do ponurej reputacji githyanki.

Pokolenia spędzone na spetryfikowanej skorupie odkryło kilka tajemnic o tożsamości bóstwa. Githyanki odnoszą się do swojego gospodarza jako Jedynego w Pustce (ang. the One in the Void). Jego długie milczenie i brak obiekcji do obecności githyanki wspiera ich przekonanie iż jest martwy. Wciąż jednak, nie wszyscy wierzą, iż wszelkie życie opuściło zwłoki i że pewna iskra pozostaje - pewna świadomość która mogłaby obrócić się w przebudzenie pewnego odległego dnia. Okazyjne trzęsienie i subtelne drżenia sugerują iż jest pozostałość, która nie może być wygrzebana.

Planarni kosmologowie spierają się o prawdziwą tożsamość Jedynego w Pustce. Większość zgadza się, iż bóg był ofiarą w prastarej wojnie pomiędzy pierwotnymi i bogami. Prawdopodobnie jest to upadłe bóstwo zniszczone przez zastęp żywiołaków, kiedy powstało do zmiażdżenia wrót niebios. Jako iż imię skorupy jest stracone i z racji na długie lata zamieszkiwania przez githyanki, ta teoria wydaje się być prawdopodobna.

Wkraczając do miastaEdytuj

Odkrywając miastoEdytuj

AtmosferaEdytuj

Dzielnica KupieckaEdytuj

Dzielnica Kupiecka jest najbardziej kosmopolityczną dzielnicą miasta.

Dzielnica KrólowejEdytuj

Palace of Whispers.jpg

Susurrus, Pałac Szeptów

Ukoronowaniem Jedynego w Pustce jest Dzielnica Królowej. Ta dzielnica jest ponurym i złowieszczym miejscem, innym od zatłoczonych ulic charakteryzujących każdy inny obszar w mieście. Większość dostępnej przestrzeni należy do nekropolii miasta, gdzie krypty i monumenty tworzą rozrastający się labirynt. Pomniejsze administracyjne budynki stoją pośród nich i tutaj słudzy Królowej Licz mają koszary i trenują. Każdy budynek wykonstruowany z największą troską w obronności, kiełkujące kolce i okraszone wąskimi oknami.

Susurrus, Pałac Szeptów, przyciąga uwagę każdego, kto odkrywałby tę dzielnicę, gdyż jest to wspaniała budowla przemawiająca do arogancji i potęgi Vlaakith. Zbudowana z masywnej czaszki martwego boga, ma ulubowanie Gith, mierząc 30 metrów wyżłobionego z solidnego obsydianu. Sam pałac jest fortecą nie do zdobycia, wzmocnioną obsydianowymi murami i strzeżonymi przez osobistą świtę Vlaakith. Istnieje tylko jedno wejście do pałacu i prowadzi przez nogi statuy.

Dzielnica GlathkEdytuj

Po przeciwnej stronie Dzielnicy Kupieckiej znajduje się Dzielnica Glathk. Nigdzie indziej w mieście okrucieństwo githyanki nie lśni tak jasno. To piekielne miejsce jest domem dla tych jeńców, którzy muszą trudzić się i znosić przepastne okrucieństwo z rąk swoich oprawców githyanki. Powierzchnia szachownicą mulistycznych pół i głębokich, jaskiniowych tuneli. Pola wykorzystuje się do uprawy ziaren lecz także jako domy dla niewolników i żywego inwentarza smoków (starych, chorych i zranionych niewolników), tak jak i farmerów nieszczęśliwych by urodzić się w tej działce. Tunele prowadzą do wilgotnych jaskiń, gdzie glathk hodują grzyby stanowiące podstawę diety githyanki.

Dzielnica MlarEdytuj

Dzielnice MilitarneEdytuj

Inne obszaryEdytuj

  • Stocznie Astralne
  • Wieże Przystaniowe
  • Wieże Przystaniowe Marynarki
  • Dryfujące Fortece
  • Jaskinie Czerwonych Smoków

SpołecznośćEdytuj

Kasta wojennaEdytuj

Kasta MlarEdytuj

Poza kastą militarną są mlar.

Kasta GlathkEdytuj

NiewolnicyEdytuj

Prawo i porządekEdytuj

ReligiaEdytuj

Bogowie nie są mile widziani w Tu'narath. Vlaakith CLVII tłumi jakiekolwiek świeżo upieczone religie, wydając wyrok na każdego kto śmiałby pokłonić się komukolwiek innemu niż ona. Nawet bez Vlaakith, githyanki udowodniły iż mają niewielkie zainteresowanie w bogach. Takoż, religia raczej nigdy nie uzyska silnej pozycji w mieście.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki