Fandom

Sferopedia

Tuoni

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Tuoni
Tytuł(y) Strażnik Zmarłych
Symbol maczuga w zaciśniętej pięści
Plan Ojczysty Pandemonium/Pandesmos/Tuonela
Ranga mocy większe bóstwo
Charakter chaotyczny neutralny (zły)
Dziedziny zaświaty
Domeny chaos, śmierć, zło
Ulubiona broń maczuga
Sojusznicy Tuonetar
Zwierzchnik brak

Ten bóg jest zazwyczaj ubrany w ciemne futra. Może na własne życzenie zmieniać swoje kształty. Obraz tego boga zawsze objawia się kiedy osoba wyznająca fiński panteon jest wskrzeszana ze zmarłych i jest niewielka szansa, że przybędzie zażądać z powrotem tej duszy.

WyznawcyEdytuj

Kapłani Tuoniego idą na pola bitwy i wspierają tych, którzy są blisko śmierci, by osiągnęli krainy zmarłych. Są znani z wysyłania prawie-martwych w zaświaty nieco zbyt wcześnie. Kiedy już odprawią swoje obrządki, zabierają kosztowności zmarłego jako rekompensatę za ich wsparcie przy przeprowadzeniu do krainy zmarłych.

KrainaEdytuj

Tuonetar i Tuoni, te dwie moce fińskich zaświatów utrzymują swoje siedziby na Tuoneli, Krainie Zmarłych (ang. Land of the Dead). Jest to miejsce szarych mgieł wrzeszczących wichur, smutna kraina pośród wyblakłych grot Pandemonium. Moce są dotknięte tą samą apatią, która przepaja resztę panteonu, a ich kraina to odzwierciedla, pełna skurli którzy utracili wszelką pasję i poczucie celu czy znaczenia.

Prawdopodobnie Tuonetar i Tuoni pasowaliby bardziej do życia na Szarych Pustkowiach, lecz są zazdrośni o swoją domenę. Mawia się nawet, że Tuoni (który nadzoruje podróż dusz do ich ostatecznej nagrody) okazjonalnie podróżuje na Pierwszą, by żądać zwrotu zmarłego odebranego z Tuoneli.

Ukko
Moce fińskie
Ahto | Hiisi | Ilmatar | Loviatar | Mielikki | Surma | Tuonetar | Tuoni | Untamo

Więcej w Fandom

Losowa wiki