Fandom

Sferopedia

Tygrysołak

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Weretiger.png

Tygrysołak

Weretiger.gif

Tygrysołak

Tygrysołaki (ang.weretigers) to gatunek likantropów posiadających zdolność przemiany w tygrysa. Istoty te odczuwają powinowactwo ze wszystkimi przedstawicielami kotowatych. Większość z nich jest płci żeńskiej. Są uważane za najlepiej przystosowujące się do sytuacji spośród likantropów. W razie potrzeby radzą sobie równie dobrze w towarzystwie humanoidów, zwierząt jak i potworów.

W postaci humanoida charakteryzują się mocną budową ciała, ponadprzeciętnym wzrostem i dużą zwinnością. Mają chrapliwe głosy i w charakterystyczny sposób przeciągają głoskę "r". Zwierzęca forma nie różni się zauważalnie od zwykłych tygrysów.

Jako hybryda, tygrysołak jest nieco większy od swojej humanoidalnej postaci i pokryty pasiastym futrem. Posiada też metrowej długości ogon. Nogi bardziej przypominają zwierzęce łapy niż ludzkie kończyny. Głowa jest czymś pośrednim między twarzą a pyskiem, z ludzkim kształtem i oczami, ale tygrysimi uszami, nozdrzami, pyskiem i zębami. Jeśli w ludzkiej postaci tygrysołak nosi długie włosy, pozostają one takimi również w formie hybrydy. Paznokcie zmieniają się w pazury. Mimo tych zmian, z daleka odpowiednio przebrana i ucharakteryzowana hybryda może zostać wzięta za człowieka.

Tygrysołaki posiadają zdolność komunikacji z kotowatymi, co pozwala im na porozumienie nawet z potencjalnie wrogo nastawionymi kocimi bestiami. Rzadko jednak pozostają na dłużej w kompani swych zwierzęcych krewnych.

W postaci zwierzęcia i hybrydy tygrysołaki używają do walki kłów i pazurów. Z powodu dużej siły, nawet uderzenie pięścią zadaje duże obrażenia. Najgroźniejsze są jednak kły, jednym ugryzieniem zdolne rozszarpać tchawicę. W ludzkiej postaci tygrysołaki zwykle posługują się bronią, choć nie tracą sprawności w walce a pięści, zachowując zwiększoną siłę i wyostrzone zmysły.

ZwyczajeEdytuj

Samice tygrysołaków przewyższają liczebnością samców pięciokrotnie. Istoty te podróżują samotnie lub w niewielkich grupach. Nie wychodzą za mąż, ale posiadają preferowanych partnerów, którymi mogą być zarówno tygrysołaki, tygrysy jak i ludzie. Samice rodzą jednego lub dwa kociaki, które dorastają w postaci hybrydy. Bardzo szybko uczą się chodzić, a mając rok potrafią już polować. W wieku sześciu lat osiągają zdolność przemiany w człowieka, a wieku dwunastu - w tygrysa. Od tej chwili uważane są za dorosłe. Dzieci tygrysołaka z ludzką kobietą lub tygrysicą dziedziczą wygląd matki i uzyskują odpowiednie zdolności dopiero na progu dorosłości swego gatunku.

Tygrysołaki są wszystkożerne. W dziczy kontrolują terytorium kilku kilometrów kwadratowych. Ich siedziby znajdują się zwykle w pobliżu ludzkich siedzib. Są to proste, dobrze utrzymane chaty, otoczone niewielkimi ogrodami. Rzadko zapuszczają się do miast, gdzie miałyby kłopot z ukryciem swej natury. Jeśli to robią, w celu dokonania zakupów lub wykonania jakiejś misji, radzą sobie dobrze. Zazwyczaj są pewne siebie i nie atakują niesprowokowane.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki