FANDOM

Vast to obszar żyznych ziem i bogatych w zwierzynę terenów, rozciągający się na wschodnim wybrzeżu Smoczego Przesmyku. Słynie z dobrze rozwijających portów: złego Calaunt, wiecznie zmieniającego się Tantras, schronienia poszukiwaczy przygód - Kruczego Urwiska - oraz scherarchizowanego Procampur. Walkę o supremację w pobliskich górach toczą orkowie i krasnoludy. Najazdy tych pierwszych na niziny zdarzają się rzadko, lecz są wystarczająco kłopotliwe, by ludzką populacja skupiona była wzdłóż wybrzeża. Poszukiwaczy przygód do Vast zaś ściągają intrygi pomiędzy rywalizującymi frakcjami oraz bogactwo krasnoludzkim ruin. Morzu Spadających Gwiazd region ten zawdzięcza umiarkowany klimat, który cechuje chłodne długie lato oraz krótka, łagodna zima. Większość krajobrazu Vast przecinają również tysiące potoków i strumieni, które rzadko łączą się w większe rzeki. Kończą się raczej sadzawkami, które przesączają się do podziemnych rzeczek płynących ku Morzu Wewnętrznemu. Nietypowe zwierciadło wód to wynik poszarpanych i pochylonych warstw skalnych leżacym głęboko pod glebą Vast, w których jest mnóstwo otworów odpływowych, jaskiń i szczelin.

ŹródłaEdytuj

  • Zapomniane Krainy: Opis Świata