Fandom

Sferopedia

Voodan

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Voodan są rasą ludzi aktywnych zwłaszcza w nocy. Znani są przede wszystkim w Revenloft. Niektórzy mówią, że są odgałęzieniem vistani, a jeszcze inni, że to właśnie voodan ich atakuje. Nie ma żadnych dowodów na poparcie tych stwierdzeń. Niewiele o nich wiadomo, ponieważ są bardzo tajemniczy i zamknięci w sobie, a całą wiedzę o swoim pochodzeniu zatrzymują wyłącznie dla siebie. Ich przywódcą jest stary człowiek, którego imię wypowiadane jest przyciszonym głosem dla jego dobra i wszystkich voodan. Wszyscy voodan wyglądają jak starcy o ciemnej karnacji. Ich szare oczy są bardzo przenikliwe, a nosy długie i proste. Włosy są krótkie ale rozwichrzone, jakby nigdy nie widziały grzebienia. Każdy voodan zna język wspólny, a także język nieumarłych i może z nimi rozmawiać do woli. Wielu mówi, że mistrz voodan był kiedyś znawcą magii, wielkim nekromantą, jednak wykorzystywał kłamstwo do zwalczania swoich wrogów i zadarł z jednym demonem. Za to odpokutowali jego wyznawcy. Ci, którym nie udało się spłacić długu starca szybko umierali. Inni stali się wyrzutkami swej społeczności. Wydaje się, że voodan nie mają ojczyzny, nikt z nich o niej nigdy nie mówi. Mieszkają w wielu miejscach. Wielu z nich zamieszkuje niedostępne szczyty górskie, inni jaskinie. Gdziekolwiek mieszkają, muszą to być miejsca trudne do zdobycia, jakby voodan się czegoś bali. Ponadto jest legenda, która głosi, że kto skrzywdzi voodan będzie przeklęty, a inni voodan będą go ścigać.

Źródła

  • Revenloft

Więcej w Fandom

Losowa wiki