Wikia

Sferopedia

Wąż

Dyskusja5
3879stron na
tej wiki

Przekierowano z Węże

Snakes

Węże

Węże to długie, smukłe gady pozbawione kończyn. Można je spotkać we wszystkich środowiskach i klimatach, nie wyłączając lodowców i krain polarnych. Można je z grubsza podzielić na dwa rodzaje:

  • jadowite, zazwyczaj mniejsze i używające trucizny do powalenia swych ofiar. Rodzaje trucizn są bardzo różnorodne, poczynając od paraliżujących mięśnie, poprzez porażających przeponę i powodujących uduszenie, poprzez żrące oraz toksyczne, które wywołują nudności, omdlenia a nawet śmierć. Najbardziej znane gatunki to kobry, żmije, grzechotniki, mokasyny, węże koralowe, mamby i niemrawce. Wiele z nich ma doskonały węch i zmysł pozwalający na wyczucie ciepła ciała ofiary, co czyni z nich doskonałych nocnych łowców. Cechują się też duża szybkością ruchu. Niektóre potrafią pluć jadem na odległość.
  • dusiciele używają swych potężnych ciał do duszenia i miażdżenia przeciwników. Dusiciele zazwyczaj czają się na ofiary wśród gałęzi drzew, w dogodnym momencie opadając na nie z góry i owijając swym splotami. Oba typy połykają pożywienie w całości i trawią je przez kilka dni, zapadając w drzemkę. Wszystkie również zrzucają łuski w miarę zwiększania rozmiarów ciała. Węże panicznie boją się ognia, którym można je skutecznie odstraszyć. Do najpospolitszych gatunków należą boa, anakondy i pytony.

Złowieszczy wążEdytuj

Złowieszczy wąż łączy siłę i moc dusiciela z trującym jadem żmii. Zwierzę to wygląda niczym ogromna żmija o ciemnozielonych lub brązowych łuskach i długich kłach. Na łbie ma dwa umieszczone tuż za oczami kostne wyrostki podobne do rogów.

Legendarny wążEdytuj

Legendarne węże to silne dusiciele dysponujące też niebezpiecznym jadem. Żyją w wodach jezior, rzek i strumieni. Atakują tylko w obliczu zagrożenia.

Ogromny dusicielEdytuj

Ogromne dusiciele mierzą sobie ponad 10 metrów długości i dysponują ogromną siłą. Potrzeba przynajmniej sześciu osób o przeciętnej sile, żeby uwolnić kogoś z uścisku tego węża. Jego skóra jest sztywna i tak twarda, że może służyć jako materiał do produkcji pancerza.

BoaliszekEdytuj

Boaliszek to tropikalny dusiciel, posiadający zdolność zakażania ofiar gnilną chorobą za pomocą spojrzenia.

Śnieżny dusicielEdytuj

Odmiana ogromnego dusiciela dostosowana do życia w arktycznym klimacie. Ich długie na 30 metrów ciała pokryte są białym futrem. Śnieżne dusiciele czatują na ofiary zagrzebane w śniegu. Kiedy ofiara znajdzie się w dogodnej pozycji, wynurzają się i oplatają ją, jednocześnie gryząc potężnymi zębiskami. Futro tego gatunku osiąga bardzo wysokie ceny na rynkach.

Wąż gnojowy (ang. dung snake)Edytuj

Wąż lodowcowy (ang. glacier snake)Edytuj

Wąż trzcinowy (ang. reed snake)Edytuj

Ściekożmij (ang. sewerm)Edytuj

Pyton drzewny (ang. tree python)Edytuj

Biczowąż (ang. whipsnake)Edytuj

ŻmijeEdytuj

Latająca żmijaEdytuj

Dwugłowa żmijaEdytuj

Patrz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki