Fandom

Sferopedia

Well of Worlds

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ps-well.jpg

Okładka przygody

Well of Worlds (Studnia światów) to wydany w 1994 roku zbiór dziewięciu przygód rozgrywających się w świecie Planescape. Przygody rozgrywają się w rozmaitych miejscach i są dostosowane do różnych poziomów bohaterów.

Na Baator i z powrotemEdytuj

Krótka przygoda, mogąca służyć jako wstęp do planescape'owej kampanii. Grupa pierwszaków bada opuszczone laboratorium maga i przypadkiem zostaje przeniesiona na Baator. Lawirując między patrolującymi Avernusa baatezu i innymi, niekoniecznie przyjaźnie nastawionymi mieszkańcami planu, krety muszą znaleźć sposób na ucieczkę w bardziej przyjazne miejsce.

Ważniejsi NPC:

  • Halitsu - spinagon pilnujący połączenia, którym pierwszaki przybywają na Baator. Tchórzliwy i słaby, stara się wymknąć z tarapatów i zaalarmować przełożonych.
  • Hexla - szalona wiedźma, z niejasnych przyczyn mieszkająca na Avernusie. Choć jest pomocna, jest również ogarnięta paranoją. Poza tym jest szpiegiem Bela - pana Avernusa.
  • Słup czaszek - złożony z czaszek kłamców i zdrajców, słup chętnie dzieli się każdą posiadaną informacją. Za odpowiednią cenę.
  • Ar'kle-mens - abiszai strzegący portalu prowadzącego z Avernusa do Sigil. Jest skłonny przepuścić podróżników w zamian za przemycenie do Miasta Drzwi pewnego przedmiotu.

LabiryntyEdytuj

Bohaterowie muszą dostać się do Labiryntu Pani, zdobyć potężny, jak głoszą opowieści, magiczny miecz jego lokatora, umknąć depczącym im po piętach drużynom poszukiwaczy z Harmonium, Przeznaczonych ii Łaskobójców i w końcu wrócić bezpiecznie do Sigil. Ważniejsi NPC:

  • Vartus Timlin - faktol nieistniejącej już frakcji Ekspansjonistów, wybitny wojownik i posiadacz osławionego miecza Światłonoścy. Wiele lat temu jego frakcja stała się tak potężna, że zaczął głośno mówić o obaleniu Pani Bólu i przejęciu władzy nad Sigil. Po jego wtrąceniu do Labiryntu Ekspansjoniści rozpadli się. Teraz Timlin pragnie wydostać się ze swego więzienia i jeszcze raz zawalczyć o władzę. Jego miecz w rzeczywistości jest lekko umagicznioną bronią, którą rozsławiła wprawna ręka właściciela. Były faktol chętnie pozbędzie się go za cenę wolności.
  • Karnyne - przywódca wysłanej do Labiryntu drużyny Harmonium. Typowy Twardogłowy, zamierzający wziąć siłą to, co według niego należy do jego frakcji.
  • Rendela - diabelstwo, stoi na czele grupy Przeznaczonych. Rozsądna i zaradna, próbuje negocjować i do przemocy ucieka się tylko w ostateczności.
  • Kayle - półelf, dowodzi oddziałem Łaskobójców. Ambitny typ, ukrywający swe prawdziwe zamiary pod płaszczykiem stróża prawa. Zamiast uganiać się po Labiryncie, ma zamiar odnaleźć wyjście i tam zaczekać na tego, kto zdobędzie miecz a następnie nie dać mu wyboru.

List miłosnyEdytuj

Legendarna przygoda, opowiadająca o romansie między kornugonem a sukkubem. Biesy wykorzystują graczy jako pośredników, przekazujących między nimi listy miłosne.

Ważniejsi NPC:

  • Kas'rarlin i Chiryn - kornugon i sukkub, połączeni zakazaną miłością. Kas'rarlin był dowódcą oddziału diabłów wysłanego do Otchłani w ramach jednej z ofensyw Wojny Krwi. Po szturmie na wieżę należącą do Chiryn na placu boju pozostał tylko Kas'rarlin i jeszcze jeden kornugon. Na widok sukkuba dowódca oddziału zapałał nietypowym dla jego rasy uczuciem, zabił towarzysza i pozostał jakiś czas z Chiryn, która odwzajemniła jego miłość. Biesy rozumiały, że nie mogą pozostać razem, gdyż skończyłoby się to dla nich tragicznie. Kas'rarlin wrócił więc do Baator z obietnicą przysyłania kochance raz do roku listu.

Krwawy sztormEdytuj

Przygoda opowiada o "konferencji pokojowej" między baatezu a tanar'ri, odbywającej się w mieście na Planie Materialnym. Żadna ze stron nie ma zamiaru dochować warunków rozejmu. Bohaterowie otrzymują propozycję pracy zarówno od diabłów jak i demonów (rzecz jasna incognito). To, po czyjej stronie się opowiedzą, rozstrzygnie wynik tego niewielkiego starcia w ramach Wojny Krwi i zadecyduje o dalszym nastawieniu obydwu ras do BG.

Ciężkie czasyEdytuj

Fabuła tej opowieści rozgrywa się na planie Carceri, a dokładniej na górzystej warstwie Colothys, pokrytej rozsianymi z rzadka, żałosnymi domostwami oczekujących, połączonymi niebezpiecznymi górskimi ścieżkami. Bohaterowie trafiają tu w poszukiwaniu krasnoludzkiego mędrca, który miał się pojawić jako orant na Krasnoludzkiej Górze , ale zamiast niego przez pomyłkę przybył oszust, którego miejsce miało być na Tartarze. Idąc śladem krasnoluda trafiają w końcu do Świątyni tytana Kriusa, uwalniają mędrca i wracają z nim do Sigil.

Ważniejsi NPC:

  • Zeracuk - krasnoludzki mędrzec, który po śmierci przez pomyłkę znalazł się na Carceri, zamiast na Górze Krasnoludzkiej. Obecnie poszukuje drogi ucieczki z nieprzyjaznego planu.
  • Tanaaka - wzgórzowa gigantka, nieco zagubiona na planie, na którym znalazła się niedawno. Poszukuje drogi do krainy swego boga Grolantora.
  • Krell - arcanoloth płci żeńskiej, wygnana z Gehenny po przegranej walce o władzę. Pozbawiona mocy i w kiepskiej kondycji, chętnie udziela informacji w zamian za odrobinę pożywienia.
  • Krius - tytan patronujący Wadze i Gęstości, zniewala Zeracuka i zamyka go w klatce dla ptaków.

Córka EponyEdytuj

Bohaterowie zostają wynajęci przez grupę Nic'Epona do odbicia jednej z nich, porwanej przez władcę krainy z Planu Materialnego i jego czarownika. Na miejscu zostają wzięci za wysłanników Świętego Dworu, co pozwala im na obrócenie sytuacji na swoją korzyść.

Ważniejsi NPC:

  • MacDougal - władca krainy Kellinon z Planu Materialnego. W celu umocnienia swej władzy porywa Nic'Eponę, pragnąć opanować posiadaną przez istotę moc zmiany planu. Porywczy i o dość prostym sposobie rozumowania, jest mimo tego lubianym władcą, pragnącym tylko dobra swego ludu.
  • KePahl - mag i główny doradca MacDougala. Wynalazca magicznej uprzęży, która pomogła zniewolić istotę. Równie porywczy jak jego pan, jest jednak pozbawiony ambicji politycznych. Pragnie działać na rzecz dobra królestwa i poszerzać swoją wiedzę.

RekruterzyEdytuj

Bohaterowie znajdują się w Kile-Mogile w momencie, kiedy miasto staje się gotowe do przeskoku na Otchłań i tylko ich działania są w stanie zapobiec tej katastrofie.

Główni NPC:

  • Byrri Yarmoril - Arcylektor miasta, poprzez wywołanie w mieście krwawych zamieszek i upozorowanie własnej śmierci chce doprowadzić do zwiększenia natężenia zła i chaosu i przyspieszenia przeskoku. Choć o tym nie wie, tanar'ri z którymi uknuł plan chcą dopilnować jego powodzenia poprzez faktyczne wpisanie go do księgi umarłych.
  • Markiz Fearson - kambion stojący na czele grupy demonów rozsiewających zamęt w mieście.

ŁowyEdytuj

Bohaterowie asystują synowi możnego przyjaciela w polowaniu. Niestety, po upolowaniu zabłąkanego na Zewnętrzu białego jelenia z Ziemi Bestii zostają przeniesieni na ten plan i sami stają się obiektem polowania.

  • Jehnath - syn bogatego ojca i myśliwy-amator. Traktuje bohaterów z wyższością, jednak wkrótce musi polegać na ich pomocy, by samemu nie paść ofiarą żądnych zemsty myśliwych.

Ludzie pod wodospademEdytuj

Slaadi znajdują portal, prowadzący z Limbo do jaskiń pod wodami Okeanosu. Aby zapobiec inwazji istot chaosu na Plany Wyższe, bohaterowie muszą pokonać potężne podziemne wodospady i znajdującą się pod nimi sieć jaskiń, zmierzyć się z grupą slaadów i znaleźć sposób na zniszczenie portalu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki