Fandom

Sferopedia

Więzienie

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mercykiller Prison.jpg

Więzienie Łaskobójców w Dzielnicy Pani, Sigil

Więzienie (ang. the Prison) to siedziba frakcji Łaskobójców w Sigil.

Siedziba Łaskobójców znajduje się w Dzielnicy Pani, najbogatszej i najzacniejszej ze wszystkich w Sigil. To zakazana (i złowieszcza) budowla wysoka na siedem pięter. W odróżnieniu od większości budynków w Sigil dach tego, nie ma w sobie ni krztyny gracji czy strzelistości. Jedynym ożywczym elementem w jego strukturze są równomiernie rozstawione wieże strażnicze. Efektowne są również reflektory, których jasność omiata teren więzienia dniem i nocą (Reflektory zbudowane są z półprzezroczystych kryształów zaklętych permanentnie zaklęciem światła, błyszczących zza oczyszczonego szkła). Uzbrojeni Łaskobójcy patrolują tarasy na dachu dniem i nocą, prowadząc stada Aoskańskich ogarów które wyją kiedy wyczują że któryś z więźniów opuścił cele.

Mury zbudowane są z szarych, łupkowych, symetrycznych kamieni. Cała struktura zajmuje obszar placu wielkości dziesięciu kwadratów ulic i z zewnątrz wygląda bardzo solidnie. Wewnętrzną część więzienia zajmuje otwarty plac gdzie niektórym więźniom zezwala się na ćwiczenia fizyczne a innych przymusza do musztry lub do pracy. To dość posępny teren – pozbawiony drzew, krzewów, trawy i ogólnie elementów podnoszących estetykę. Jedna, szeroka ścieżka biegnie przez środek placu lecz tylko Łaskobójcy mogą po niej chodzić. Więźniowie zmuszeni są do brodzenia w błocie co może stać się naprawdę trudne kiedy brązowy, oleisty deszcz padający w Sigil zmienia plac w tłusty dołek.

Jakkolwiek ponury nie jest plac, wnętrze więzienia jest jeszcze gorsze. Z wyjątkiem części pierwszego piętra gdzie znajdują się biura i kwatery frakcjonistów, cała reszta więzienia to cele skazanych. Na wszystkich siedmiu piętrach więźniowie siedzą w celach mieszczących od jednej do czterech osób, w zależności od tego jak szybko Guwernanci sądzą i skazują kolejnych Skurli. Cele są dość małe: na 5 stóp szerokie i wysokie na 10, a najprawdopodobniej tylko połowa posiada okna. Podsumowując więzienie jest w stanie pomieścić jednocześnie 24,000 więźniów.

Prison02.jpg

Plan Więzienia

Pomimo że cele są paskudne, wciąż istnieje miejsce gorsze od nich – podziemna cześć Więzienia znana jako Piwnice (ang. Cellars). Znajdują się tam stołówki, łaźnie i warsztaty – wszystkie ponure miejsca które skazani muszę codziennie odwiedzać. Poniżej znajduje się Pokój Wyroków gdzie wymierzana jest kara śmierci lub tortur. Śpiewka głosi, że w Piwnicach znajdują się także „zapomniane” cele zdolne pomieścić jeszcze 8,000 skazanych. Więźniowie boją się wezwania do piwnic, gdyż nigdy nie wiedzą czy chodzi o zacerowanie portek czy o obcięcie palców za kradzież.

Faktol Nilesia ustanowiła kilka nowych procedur dotyczących skazanych lecz strażnicy więzienni wolą trzymać więźniów w niewiedzy. Mimo to, nic nie może pozostać długo tajemnicą w miejscu tak wielkim jak Więzienie. To jasne że kilku fartownych skurli – bardzo niewielu – zostało rzeczywiście wypuszczonych na wolność. Inni zostali wysłani moce wiedzą gdzie. Kilku skurli w Wiezieniu wierzy w plotki o ułaskawieniach – wiara ta czyni ich karę jeszcze dotkliwszą.

Łaskobójcy zawsze doprowadzają „specjalnych” więźniów na Plac Oczekujących (ang. Petitioner's Square). Jest to miejsce gdzie szyderczy tłum może oglądać powieszenie, dekapitację lub zjedzenie nieszczęsnego trepa. Większość więźniów umiera jednak w najgłębszych, najcichszych kątach Piwnic. Gdy tylko skurle wywęszyły gdzie była komnata egzekucji, nie wychylały się przed szereg.

Ostatnio, jednak, Factol Nilesia zarządziła, by skazańcy byli zabijani na otwartym placu pomiędzy murami więzienia. W ciągu pierwszego miesiąca jej rządów zbudowano ogromną szubienicę w jednym z rogów placu, dokładnie nad pilnie strzeżonym tunelem który jak głosi śpiewka prowadzi do Piwnic. Truposze są zaciągane pod ziemie i wysyłane portalem do specjalnego pomieszczenia w Kostnicy zajmujące się więźniami, na których wykonano wyrok śmierci.

Codzienne powieszenia to obowiązkowy widok dla więźniów. Każdego dnia, skazani z jednego z pięter są zaganiani na plac. Tam pod silną strażą są zmuszani do oglądania wykonywania kary na kompanach, za których przestępstwa grozi kara śmierci w nowych procedurach skazywania. Nilesia uważa, że taki przykład pomoże więźniom uniknąć podobnych błędów w przyszłości.

Odwiedzanie WięzieniaEdytuj

Prison.jpg

Więzienie, Łaskobójca trzymający na smyczy dwa aoskańskie ogary

Większość ludzi wkraczających do Więzienia nigdy go wychodzi - przynajmniej, nie póki ich wyroki się nie zakończą. Lecz niektórzy siepacze, prawdę mówiąc, na ochotnika wkraczają do środka. Od Łaskobójców odwiedzających Sigil bardzo zachęca się do pracy jako grupa straży w Więzieniu co każde dwa tygodnie. Ci Łaskobójcy przydzieleni do służby strażniczej muszą prowadzić Więzienie, włączając w to Piwnice. (Inne frakcje są całkowicie inną sprawą; pod żadnymi warunkami obcym nie będzie pozwolone "pomagać" patrolowi.) Podobnież, kapłani Łaskobójców mogą wejść do Więzienia raz na dwa tygodnie, by spełniać duchowe potrzeby więźniów. Kapłani cieszą się wolnym wstępem do Więzienia, za wyjątkiem Piwnic.

Czasem towarzysze trepów, którzy zostali zamknięci przychodzą do swoich przyjaciół, bądź wnieść petycję w ich sprawie. W przeszłości, byliby odesłani, lecz Faktol Nilesia wdrożyła kilka nowych zasad.

Wszyscy wizytatorzy ze sprawą w Więzieniu mają prawo wejść przez główne drzwi. Są zabierani do wielkiej, posępnej poczekalni, słabo umeblowanej drewnianymi krzesłami i patrolowaną przez uzbrojone straże. Faktol Nilesia, zaskakująco, obsługuje wizytatorów osobiście. Oczywiście, jest otoczona przez licznych ochroniarzy i pomocników, większość z których wykonuje właściwą robotę. (Jeśliby zaatakowana, natychmiastowo zareaguje odpowiednio od 20 do 30 straży Łaskobójców. Wszyscy są dwuklasowcami, wojownikami/magami od 5 do 10 poziomu.) Faktol jest dostępny o dowolnej porze dnia i nocy na krótką audiencję. Wysłucha skargi o niesłusznie uwięzionych członków rodzin i przyjaciół; jeśli jest jakikolwiek dowód, przebada ona sprawę i uwolni osobę zaangażowanej grupie.

Nilesia pozwala także więźniom przywileje wizytacyjne pierwszego dnia każdego miesiąca. Oczywiście, są pewne ograniczenia: Więzień jest doprowadzany do specjalnego pokoju przetrzymań z tyłu hali gości i otrzymuje 15 minut. Dziwnie, jeden z członków zaufanego kręgu Nilesii jest przeciwny tej reformie: paladyn imieniem Arwyl Łabędzi Syn. Ma on swoje podejrzenia względem Faktol Nilesii, lecz dotąd zachował je dla siebie. Myśli, iż Nilesia pozwala więźniom mieć gości, jako rodzaj pokrętnej tortury. Przystosował swój harmonogram do Nilesii i jest z nią niemal każdej godziny dnia. Faktol ufa mu bezgranicznie, gdyż utrzymuje on pozycję Dzielnicowego Monitora Dzielnicy Pani (ang. Ward Monitor of The Lady's Ward) (najpotężniejszą pozycję poza faktolem).

Nilesia często pozwala Arwylowi Łabędziemu Synowi zajmować się grupami o dobrym charakterze, słusznie wierząc, iż będą przychylniejsi zaufać paladynowi. Jako taki, ma niezłą porcję władzy i prawdopodobnie spotka się z podróżnikami poszukującymi fałszywie uwięzionych towarzyszy. Oczywiście nie pójdzie tak daleko jak pomóc więźniowi uciec, lecz wysłucha skarg bohaterów w sprawie przyjaciela. Pod żadnym warunkiem nie pozwoli skurlom z innych frakcji wkroczyć samym do Więzienia. Nawet praworządni dobrzy Łaskobójcy muszą elokwentnie przedstawić swoją sprawę, niż Łabędzi Syn rozważy wpuszczenie ich do Więzienia. Jeśli wejdą i jeśli jest przekonany o ich chęci do przestrzegania zasad, on i inny Łaskobójca odeskortuje gości przez Więzienie, by widzieli się z więźniem. Paladyn nie nagnie bardziej zasad, nie za wszystko.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki