Fandom

Sferopedia

Wiatraczek

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Pinwheel.JPG

Wiatraczek

W samym sercu zupy chaosu leży jedno jedyne miejsce zachowujące niezmienną strukturę bez pomocy bogów i anarchów. Nazywane jest Wiatraczkiem (ang. Pinwheel), gdyż nieustannie wiruje a fragmenty chaotycznej materii odbijają się od jego boków. To tutaj Yggdrasil łączy się z planem Limbo. Istnieje wiele teorii próbujących wyjaśnić stabilność tego miejsca - wpływ Jesionu Świata, umiejscawianie Wiatraczka jako centrum Limbo, opuszczonej siedziby jakiegoś bóstwa albo ciała śpiącego bóstwa. Tak czy inaczej, Wiatraczek ma kształt porośniętego lasem dysku o średnicy 150 mil, posiadającego własną grawitację i atmosferę. Las jest zróżnicowany, od sosnowej tajgi po dżungle. Mieszkają tu wielkie ilości rozmaitych zwierząt. Jest ich tak dużo, że żadne inteligentne istoty nie odważyły się tu zamieszkać. Na krawędziach ląd tej obłej, wirującej wyspy zmienia się w bagno, które przechodzi w zupę chaosu. Na jednym z wierzchołków wielkie bąble materii chaosu przebijają Wiatraczek na wylot, tworząc łańcuch jezior chaosu. Łańcuch ten stanowi naturalną barierę dla zwierząt. Obszar za barierą stanowi popularne miejsce dla spotkań zwaśnionych stron - idealny grunt neutralny. Stoi tam trójścienna piramida z granitu i marmuru - bastion, w którym przebywają strony podczas negocjacji. W centrum Wiatraczka leży góra porośnięta sosnami i jodłami. Tu znajduje się wejście na Yggdrasil.

ŹródłaEdytuj

  • Planes of Chaos

Więcej w Fandom

Losowa wiki