Fandom

Sferopedia

Wieczne Złoto

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

BeautyGoddess.jpg

Boginie piękna i miłości Hanali Celanil, Sune, Lliira i Sharess, biorące kąpiel w stawie, który mógłby być Wiecznym Złotem

Jednym z najbardziej niezwykłych miejsc na planie jest Wieczne Złoto (ang. Evergold), zwane też Canathas - staw otaczający wspaniała Fontannę Młodości - artefakt wydobywający z każdej rzeczy na planach piękno i wstrzymujący rozkład i zepsucie. Wielka szkoda, że efekt ten jest tylko tymczasowy i mija po roku. Wieczne Złoto ma postać złocistowodnego stawu, osadzonego w kryształowej niecce. Czasem znajduje się w samym środku kryształowego pałacu Hanali, niekiedy w domenie Sune zwanej Jasna Woda, innym razem w domu Afrodyty na Olimpie, w siedzibie nordyckiej bogini Freji, a z rzadka jeszcze w innym miejscu. Odnalezienie wzorca wędrówki tego fenomenu to cel, jaki postawiło przed sobą wielu Guwernantów.

Wieczne Złoto jest Fontanną Młodości, transformującym artefaktem Planów Wyższych, który przynosi piękno wszystkich rzeczom i uszczerbkom zbrukania. Wszystko czego to wymaga to pojedynczy łyk i lata odchodzą. Jeden posmak i trep zostaje nakręconym człowiekiem, tak przywódczym i inspirującym niczym faktol.

Oczywiście gdyby było to takie proste, każdy mógłby stać się przystojny jak deva. Problem z Wiecznym Złotem jest taki, że jego działanie jest tymczasowe oraz tylko moce zdają się być w stanie je odnaleźć - co nie powstrzymuje każdego pustogłowego Czuciowca od poszukiwań.

OpisEdytuj

Wieczne Złoto jest stawkiem pokrytej złotymi plamami wody otoczonej kryształowym zbiornikiem. Spoczywa w środku kryształowego pałacu Hanali w Arvandorze, bądź w dzielnicy Sune w Jasnej Wodzie, bądź też w domu Afrodyty na Olimpie, czy gdziekolwiek indziej. W rzeczywistości, wszystkie te lokacje są prawdziwym położeniem Wiecznego Złota; jest to wędrujący fenomen i nieliczni odgadli jego schemat. Bez względu na to gdzie się znajduje, sadzawka zawsze połyskuje i błyszczy bogatą złotą poświatą czyniącą ją niemożliwą do pomylenia ze zwyczajną, pospolitą wodą.

Efekty Wiecznego Złota są jednakże tymczasowe - zanikają po roku. Wody zabrane ze stawu tracą swoje właściwości. Nawet Guwernanci nie wiedzą czy Wieczne Złoto niweluje sam wiek, czy tylko ukrywa znamiona starzenia - moce żyją wiecznie, toteż nie są one dowodem ani na potwierdzenie ani na zaprzeczenie którejkolwiek z tych hipotez. Trzaskacz polegający na życiu wiecznie dzięki odnajdywaniu Wiecznego Złota każdego roku jest potrójnym głupcem.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki