Fandom

Sferopedia

Wielki Gimnazjon

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gymnasium.jpg

Wielki Gimnazjon

Szyfry utrzymują swoją siedzibę główną w Dzielnicy Gildii w Wielkim Gimnazjonie (ang. Great Gymnasium), najlepszym miejscu w Klatce by ćwiczyć oraz uspokoić ciało i umysł. Olbrzymi obręb, zbudowany ze złotawo i różano żylastego marmuru, zawierający baseny i miejsca treningowe, łaźnie i sauny, stoły do masażu i leżalnie, ogromny portyk dla instruktażowych seminariów, a także centra muzyki i sztuki.

Większość ludzi zna Wielki Gimnazjon jako miejsce wyciszenia - Szyfry chcą by tak je widziano. Skoro hultaj może osiągnąć jednię myśli i działania jedynie w pokojowym środowisku, członkowie frakcji trzymają niebezpieczne zakłócenia z dala od Wielkiego Gimnazjonu. Toteż, sprawdź broń przy bramie frontowej trepie! To samo z magią - Zakon zabrania wykorzystywanie tajemnych zdolności pod warunkami. (Szyfry zapewniają makiety broni dla ćwiczeń walki, a także dla członków czarodziejów, specjalne komnaty panujące bezpiecznie nad magicznymi efektami.) W ten sposób, ludzie mogą przyjść tu i zapomnieć o hałasie, napięciu i wielu innych stresach życia. Nie jest więc zaskakujące, iż Wielki Gimnazjon stał się doskonałym neutralnym miejscem spotkań, gdzie niezgodne grupy mogą odnaleźć Szyfra zdolnego w medytacji i naturalnie zdolnego do zrównoważenia przeciwnych sobie sił.

DziedziniecEdytuj

Great Gymnasium02.jpg

Plan Wielkiego Gimnazjonu i jego okolica

Po przejściu przez bramę, trzaskacze mogą spacerować wzdłuż wielkiego, dobrze utrzymanego pola treningowego pośród dźwięków kalisteniki i pozostałych aktywności. Bryza często przewiewa przez podwórze chłodząc pracujących. Goście przechodzą przez kilka kuszących basenów o kaflach z kości słoniowej (o gorącej, ciepłej i zimnej wodzie) oraz członków frakcji sprzedających przekąski w drodze do Portyku Nauki (ang. Portico of Learning) na odległym końcu pola. Szyfry korzystają z tej otwartej przestrzeni dla seminariów, czasem niesłusznie nazywanych "lekcjami" przez trepów z innych frakcji. Tutaj, mistrz oferuje słowa inspiracji dla nowych Szyfrów, nakreśla ćwiczące odruchy techniki oraz wysłuchuje nowych pomysłów. Mistrz nie tyle naucza co pokazuje członkom innych frakcji jak uczyć się na własną rękę. Samouctwo pozostaje kluczem do samo-oświecenia, prawda?

Po kilku słowach od mistrza, członkowie frakcji udają się do swoich sal treningowych wokół dziedzińca. Każdy prócz głupców i tępaków wie, że Szyfry najbardziej oddają się aktywności fizycznej. Trzaskacze ćwiczą makietową bronią, praktykują walkę wręcz, a czasem ćwiczą dla samych ćwiczeń. Inne funkcje, jak łaźnie, sauny i stoły do masażu pozwalają im zrelaksować się po fizycznej aktywności.

Lecz walka nie jest jedyną drogą do ćwiczenia odruchów. Wielki Gimnazjon zapewnia także przestrzeń dla działalności takiej jak malarstwo, rzeźba i gra na instrumentach. Transcendentalny Zakon uważa te i inne artystyczne zajęcia za dobre metody oczyszczenia umysłu i ćwiczenia ciała by działało na samych odruchach. (Prawdę mówiąc, frakcja jest dość dumna z malowidła ściennego, które Kaosyci ostatnio namalowali na ich zewnętrznej ścianie.)

WnętrzeEdytuj

Wielki Gimnazjon nie zawiera paru cech pozostałych siedzib frakcyjnych, jak dormitoria dla członków czy biuro dla faktola. Szyfry wszyscy mają swoje noclegi gdzie indziej, a Rhys nie potrzebuje biura - woli działać na kopycie.

Oczywiście miejsce posiada także kilka raczej niespodziewanych pomieszczeń. Na przykład Komnata Wspólnej Medytacji (ang. Chamber of Shared Meditation). Ten cichy obszar zaskakuje wielu odwiedzających Gimnazjon. Szyfry zdają sobie sprawę, że wielu ludzi potrzebuje miejsca dla cichej kontemplacji, a to długie, ciasne pomieszczenie może pomieścić dość ludzi. Komnata ma kilka stołów na jednym końcu oraz pluszowy dywan i onyksowe żyrandole by zaoferować beztroskie uczucie luksusu. Faktol czasem wykorzystuje komnatę dla spotkań do mediacji, zwłaszcza do zgromadzeń z reprezentantami innych frakcji. Atmosfera pokoju pobudza spokój i rozum, a straże zapewniają, iż wszystko pozostanie w spokoju i ciszy.

Zajmująca całe trzecie piętro jest Komnata Rytmu Planów (ang. Cadence of Planes Chamber) - będący w istocie pokojem deprywacji sensorycznej, dostępny jedynie członkom frakcji. Szyfry starannie regulują temperaturę i przepływ powietrza w tej pustej komnacie. Za pomocą magii utrzymują pomieszczenie w nieustannej ciemności i ciszy oraz do utrzymania jego pola lewitacji. Szyfry chcący skorzystać z pomieszczenia (jeden na raz) pierw całkowicie się rozbierają, wtem zstępują z balkonu w pole lewitacji by dryfować. Po określonym czasie zostaje wyciągnięty za pomocą liny.

Nie brzmi zbyt aktywnie, prawda? Komnata pomaga Szyfrowi zbliżyć się do Rytmu Planów, mistycznego rytmu, który można jedynie poczuć, nie usłyszeć. Transcendentalne pulsuje poprzez ducha, umysł i ciało, odbijając echem bicie serc istot wszelkich planów. Ta komnata rozbawia rozpraszaczy, pozwalając na łatwiejsze poczucie Rytmu Planów. Jest to bardzo istotne dla Szyfrów. Osoba nie może zjednoczyć ciała i umysłu bez poznania tego jak sama wpasowuje się w wieloświat.

ŹródłaEdytuj

  • Planescape - Factol's Manifesto

Więcej w Fandom

Losowa wiki