Fandom

Sferopedia

Wielki kosmiczny chomik

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Share

Hamsgisp.gif

Gnom i wielki kosmiczny chomik

Wielkie kosmiczne chomiki (ang. Giant space hamsters) są dokładnie takie jak wskazuje nazwa, urocze, acz wielkości brązowego niedźwiedzia gryzonie o grubej sierści. Spotyka się je na światach posiadających kolonie Krynnskich gnomów (gnomoi oraz minoi). Wielkie kosmiczne chomiki mają wiele barw, lecz zazwyczaj złoto-brązowe umaszczenie z białymi podbrzuszami, pasmami i plamami. Choć są dobrze umięśnione, wyglądają na tłuste. Wielki kosmiczny chomik może przechować 100 kg jedzenia w swoich policzkach.

Wielki kosmiczny chomik z łatwością wypełnia niszę zajmowaną przez większe, skubiące trawę zwierzęta, takie jak słoń czy nosorożec na Ziemi, choć większości z nich brakuje jakichkolwiek sposobów na obronę samych siebie. W dziczy, często wymierają pomimo nadzwyczajnego tempa rozmnażania się.

WariantyEdytuj

Prawdopodobnie najgorszym aspektem wielkiego kosmicznego chomika (poza jego niedorzecznym istnieniem) jest to, iż zaczarowane substancje z licznych innych rodzajów nieludzkich potworów mogą zostać wprowadzone do jego reprodukcyjnych procesów, tworząc niewiarygodne (dla każdego poza gnomami) nowe gatunki wielkich kosmicznych chomików. Niektóre gnomie społeczności rozmyślnie hodują unikatowe podgatunki, w ramach konkurencji z innymi społecznościami, w celu wyprodukowania najbardziej interesujących gatunków. Zazwyczaj w rezultacie są to mniej więcej normalne wielkie kosmiczne chomiki, takie jak wełniste, cętkowane, ochrowe, Orientalne, Okcydentalne, chartreuse, plamiaste, nie-do-końca-plamiaste, jedynie-trochę-plamiaste, pledowe, jaskiniowe, trójpalczaste, pomniejsze, większe, większe pomniejsze, pomniejsze większe, albinosy oraz nieloty. I istnieje także wiele naprawdę niezwykłych gatunków: takich jak poniższe:

  • Podziemny wielki kosmiczny chomik
  • Szablozębny wielki kosmiczny chomik
  • Raczej dziki wielki kosmiczny chomik
  • Niewidzialny wielki kosmiczny chomik
  • Leśny lub dżunglowy wielki kosmiczny chomik
  • Miniaturowy wielki kosmiczny chomik
  • Ciężkozbrojny wielki kosmiczny chomik
  • Żółty piżmowy wielki kosmiczny chomik
  • Eteryczny wielki kosmiczny chomik
  • Drapieżny latający wielki kosmiczny chomik
  • Dwugłowy larneński bombardier wielki kosmiczny chomik
  • Ziejący ogniem fazowy doppleganger wielki kosmiczny chomik
  • Wielki rogaty wielki kosmiczny chomik
  • Obrzydliwy wielki kosmiczny chomik
  • Tyrannohamsterus Rex
  • Wielki kosmiczny chomik złego omenu

Baldur's GateEdytuj

W grze Baldur's Gate i jej następcach, obecna jest postać łowcy z Rashemenu, Minsca, którego zwierzęcym towarzyszem był Boo, którego uważał za miniaturkę wielkiego kosmicznego chomika. Pozostaje nieznanym, czy to wina, iż "Minsc dostał o jeden raz za dużo w głowę", czy też w istocie Boo był jakąś zaczarowaną odmianą prawdziwego wielkiego kosmicznego chomika.

ŹródłaEdytuj

  • MC7 Monstrous Compendium Spelljammer Appendix

Więcej w Fandom

Losowa wiki