Fandom

Sferopedia

Wilkołak

4424strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Werewolf Cut.png

Wilkołak

Werewolf.gif

Wilkołak

Wilkołaki (ang. werewolves) to gatunek likantropów posiadający zdolność przemiany w wilka. Są nie tylko najbardziej znanymi z likantropów, ale i okrytymi najgorszą sławą. Nie należy ich mylić z łakowilkami - wilkami zdolnymi do przemiany w ludzi. Te dwa gatunki łączy zaciekła nienawiść.

Humanoidalna postać wilkołaka nie posiada żadnych cech wyróżniających ją z ogółu populacji. Formy hybrydy przyjmują rozmaite postacie. Wiele z nich porusza się na dwóch nogach i łączy w sobie cechy człowieka i wilka. Ta odmiana jest nieco większa i silniejsza od człowieka, ma ciało porośnięte futrem, krótki ogon, wilcze nogi i głowę posiadającą cechy ludzkie i wilcze.

Inna forma hybrydy jest bardziej podobna do wilka i, kiedy biegnie na czterech kończynach, może być z nim pomylona. Ten podgatunek potrafi poruszać się również w postawie wyprostowanej i posiada chwytne dłonie.

Trzeci podgatunek wilkołaka wygląda w formie hybrydy jak ogromny wilk (wielkość porównywalna z niedźwiedziem, a jedynymi cechami odróżniającymi go od tego zwierzęcia są świecące czerwienią oczy.

Podczas walki, w ludzkiej postaci wilkołaki posługują się rozmaitymi typami broni. W postaci wilkołaka ich główną bronią jest wypełniona ostrymi zębiskami paszcza. W tej formie posiadają typową dla likantropów niewrażliwość na zwykłe bronie. Wilkołaki atakują całymi sforami. Jeśli w skład grupy wchodzą samice i młode, atak jest zacieklejszy i bardziej nieustraszony.

ZwyczajeEdytuj

Sfory wilkołaków przemierzają dzicz w poszukiwaniu zwierzyny. Prawdziwe wilkołaki są nomadami. W przypadku osobników zakażonych likantropią, często próbują one pozostać przy dotychczasowym życiu i ukrywają swoją przypadłość. W dziczy istoty te zamieszkują najchętniej jaskinie i przestronne nory. Czasem przejmują też w posiadanie domostw, których lokatorów wyrżnęły. Ich słabo umeblowane kryjówki służą głównie jako miejsca do spania i magazyny na ich humanoidalny dobytek. Zimą pozostają w swym schronieniu. Mniej aktywnie działają też w okresie, kiedy samice doglądają bezbronnych młodych. Wiele wilkołaczych sfor przemierza krainy w mieszkalnych wozach, na podobieństwo Cyganów. Z tego faktu wypłynęło błędne przekonanie o wilkołaczym rodowodzie niektórych cygańskich szczepów.

Wilkołacze sfory są najczęściej rodzinami, składającymi się z pary dorosłych i od jednego do sześciu młodych osobników. Szczeniaki poniżej szóstego roku życia trzymane są w bezpiecznym ukryciu. Kiedy zbliża się termin porodu, samiec przygotowuje dla samicy schronienie, w którym pozostanie ona razem z nowonarodzonymi przez najbliższe sześc lat. Młode (5 do 10) przychodzą na świat w postaci hybrydy - noworodka o wilczym pysku. Mniej więcej połowa z nich dożywa szóstego roku życia, kiedy uzyskują zdolność zmiany kształtu i po raz pierwszy opuszczają kryjówkę. Dorosłość osiągają w wieku 10 lat.

Dzieci ze związku wilkołaka z ludzką kobietą pozostają ludźmi, jednak temperament dziedziczą po ojcu - są agresywne, wojownicze i podatne na choroby umysłowe. Nieliczne spośród nich po osiągnięciu dorosłości przeobrażają się w wilkołaki.

Osobowość wilkołaków łączy w sobie cechy ludzkie i wilcze. Są jednocześnie brutalnymi zabójcami i istotami oddanymi ponad wszystko rodzinie. Żyją w nieprzyjaźni z innymi likantropami, zwłaszcza z niedźwiedziołakami, z którymi wchodzą nierzadko w konflikty terytorialne.

Wilkołaczy wódzEdytuj

Wilkołaccy wodzowie są likantropami, którzy w przeciwieństwie do zwykłych wilkołaków potrafią zmieniać się w złowieszcze a nie w zwykłe wilki.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki